(ACN/redacció) L’aerolínia Norwegian ha anunciat la intenció d’iniciar en els propers dies un procés d’acomiadament col·lectiu del 85 % dels treballadors de l’estat. Es tracta, en total, de 1.191 persones. D’aquestes, més de la meitat, 607, són treballadores de l’aeroport de Barcelona, on, fins a l’any passat, la companyia tenia el centre de connexions del sud d’Europa. L’aerolínia havia començat a operar vols intercontinentals des de l’aeroport del Prat el juny del 2017 amb rutes a Los Angeles, Nova York, San Francisco i Miami.

Segons el sindicat USO, aquest procediment es traduirà en el cessament definitiu de l’activitat de llarg radi de Norwegian a Barcelona. De fet, també desapareixeran les bases de Gran Canària i Tenerife Sud i es mantindran les bases operacionals de Màlaga i Alacant, tot i que només amb un sol avió aquest any.

Les negociacions amb els sindicats per a l’acomiadament col·lectiu començaran aquest dimarts i s’allargaran un mes.

Reestructuració de l’empresa

La companyia ha explicat en un comunicat que es troba en un procés de “reestructuració” com a conseqüència del cessament de les operacions de llarga distància i el redimensionament de les seves operacions.

Norwegian travessa una situació financera complicada que s’ha agreujat amb la pandèmia i que l’ha dut a replegar l’activitat a Noruega i a reduir la flota.

A principis d’any, ja va comunicar que els trajectes s’operarien amb una cinquantena d’avions de passadís únic i que els podria ampliar fins a uns 70 aparells a partir de l’any que ve. Norwegian va tancar l’any 2019, abans de la pandèmia, amb una flota de 156 avions, dels quals 37 eren de llarga distància i 119, de curta distància o de passadís únic.