Quatre anys després del “No vull pagar” ja no queda cap procediment obert contra cap de les persones que va deixar de pagar als peatges. Segons l’exportaveu de la campanya, Uriel Bertran, és la constatació de la legitimitat de la protesta. Avui no seria possible repetir-la, ha dit Bertran, sense rebre una sanció perquè la llei ha canviat i ara sí que està tipificada la multa en cas de no pagar peatge.
Bertran insisteix que les sancions no tenien res a veure amb el trànsit sinó amb una pugna entre administració i les empreses concessionàries. Ha explicat que tant l’administració catalana com l’espanyola no es plantegen renovar les concessions amb Abertis i que això pot acabar obrint la porta que els peatges siguin gratuïts o molt més reduïts. El 2021 s’acaba la concessió de l’AP7. Mentre no arriba aquest dia, Bertran assegura que les campanyes de sensibilització continuen de forma més localitzada i ha posat com a exemple les protestes a les terres de l’Ebre per demanar la gratuïtat de l’AP-7.