Barreres tancades i viatgers acumulats al vestíbul. Els serveis mínims decretats pel Departament de Treball no s'han respectat i a l'estació de la plaça de Catalunya el moviment de trens ha estat nul entre les 7 i les 9 del matí. Durant dues hores, els combois s'han aturat a Provença, on els passatgers han pogut enllaçar amb el metro. El motiu de la protesta: la retallada salarial. Els Ferrocarrils de la Generalitat són l'única empresa de transport públic metropolità afectada per la reducció de sous dels funcionaris. Els treballadors consideren que el decret vulnera el conveni col·lectiu i es queixen que s'està produint un greuge comparatiu amb altres empreses. CARLOS CHÁFER, responsable d'UGT als FGC "El que busquem precisament és la no aplicació d'aquest 5%. La Generalitat té traspassades les competències de Rodalies Renfe, amb lo qual gestiona dues empreses, que són Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies Renfe, i només li afecta a Ferrocarrils de la Generalitat, o sigui que encara és més incongruència sobre l'aplicació d'això". Des de les 9 del matí fins les 6 de la tarda el servei ha funcionat amb normalitat, però entre les 6 i les 8 el servei ha tornat a aturar-se a les estacions de la plaça de Catalunya, la plaça d'Espanya i Sant Cugat. Els serveis mínims tampoc no han funcionat aquesta tarda, i alguns usuaris no s'han assabentat de la vaga fins que no han pujat al vagó.

La vaga havia estat convocada per als dies 29 i 30 de juny a les dues línies metropolitanes dels Ferrocarrils de la Generalitat: Vallès i Llobregat-Anoia. El Departament de Treball va establir que entre les 7 h i les 9 h i entre les 18 h i les 20 h circulessin el 50% dels trens. Els sindicats consideren abusius aquests serveis mínims i aquest dimarts no els han complert: tant al matí com al vespre, els trens de la línia Barcelona-Vallès han iniciat i acabat el recorregut a l’estació de Provença, mentre que alguns de la línia del Llobregat han tingut problemes per arribar a la plaça d’Espanya.

Segons ha informat FGC, alguns piquets han intensificat a la tarda l’activitat vandàlica. Diversos trens han rebut pintades en la part frontal, de manera que no han pogut seguir circulant amb normalitat. Durant les franges horàries de les aturades, FGC ha aconseguit transportar 60.500 viatgers. Al llarg de tota la jornada, el volum total de passatgers ha estat un 24% menys que un dia normal en aquesta època de l’any.

Els sindicats no descarten repetir la vaga els dies 20 i 21 de setembre. No entenen per què els treballadors de FGC han de ser els únics de tot el transport públic metropolità a qui afecti la rebaixa del 5% en el sou dels funcionaris. Tot i que els sous no són els mateixos, el servei de Rodalia de Renfe també depèn actualment de la Generalitat i als empleats d’aquesta empresa no se’ls rebaixa el sou.