Escolta aquesta notícia

Les obres de perllongament de l’L8 dels Ferrocarrils (FGC) avancen al carrer de Muntaner i entren en una nova fase des d’aquest diumenge entre els carrers de Laforja i Marià Cubí. Si bé fins ara s’estava treballant al costat Besòs, ara les obres canvien de vorera, a la banda Llobregat. Com a conseqüència, fins a l’estiu quedaran tallats la vorera i dos carrils de circulació.

Mentrestant els operaris desviaran serveis com ara el subministrament d’aigua i de gas i el clavegueram, per facilitar la construcció d’una sortida d’emergència al túnel dels FGC.

Sorpresa entre els conductors

Aquest canvi de vorera ha obligat a tancar el trànsit durant unes hores la tarda d’aquest diumenge. El tall ha agafat per sorpresa molts conductors. De fet, l’actuació estava prevista per a la nit de diumenge a dilluns, però s’ha avançat per la previsió de pluja. “No en tenia ni idea, sinó no hauria girat cap a Muntaner”, ha explicat aquest diumenge a la tarda un dels molts conductors que s’han vist atrapats en un embús. “Haurem de buscar altres opcions”, ha assegurat un altre. L’alternativa és ara baixar pel carrer de Calvet.

Es retiren els dipòsits del carrer de Comte d’Urgell

Al carrer de Comte d’Urgell, on també s’ha d’excavar un pou d’una sortida d’emergència de l’L8, ja s’han retirat els dipòsits de grans dimensions i bona part de les tanques que durant sis mesos han conviscut amb el veïnat.

En les properes setmanes aquests veïns recuperaran una part de les voreres, a tocar de la cruïlla del carrer del Consell de Cent, on continuaran els treballs en una zona més acotada. Fins ara, bona part d’aquest espai públic ha estat un magatzem d’obres.

La connexió Llobregat-Anoia

Les obres que s’estan executant ara s’emmarquen en la connexió de les línies dels FGC del Llobregat i de l’Anoia a través de l’L8 —uneix Plaça d’Espanya i Molí Nou – Ciutat Cooperativa en sentit Llobregat— al seu pas pel centre de la ciutat.

Aquest perllongament, amb un túnel de quatre kilòmetres, crearà dues estacions:

  • Hospital Clínic: enllaçarà amb l’L5 del metro.
  • Francesc Macià: enllaçarà amb les línies del TRAM.

Paral·lelament, també es remodelaran les estacions existents de Plaça d’Espanya, de l’L8, i de Gràcia, de l’L6.

El pressupost de l’obra d’infraestructura és de 412 milions d’euros, que, segons el Departament de Territori, inclouen la infraestructura, el túnel i les estacions.