Les motos representen el 22 % del parc mòbil. Això vol dir que un de cada quatre desplaçaments es fan en aquest mitjà de transport. Són dades de l'anàlisi que ha fet l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la UAB. STAND UP: "Segons l'estudi de la Universitat Autònoma, les motos van créixer un 36 % a Barcelona entre els anys 2004 i 2012 i es van situar en 203.000 vehicles d'aquest tipus. Una xifra que ha continuat augmentant i el 2015 ja n'eren 214.000." Aquesta tendència és inversa a la del cotxe. Si el 2004 n'hi havia 607.000, l'any passat havia disminuït fins als 570.000. Barcelona ofereix molts avantatges als motoristes respecte als vehicles de quatre rodes. DECLES motoristes "Dentro de todo es una ciudad muy acostumbrada a las motos y por lo tanto también a nivel de tránsito es bastante fácil de circular." "La mobilitat a Barcelona és molt bona en moto, si un va en cotxe és terrible, així que la moto és la solució, és una ciutat per a la moto." "Hay más espacio para aparcar motos y otra es que aparcar coches aquí en Barcelona es tremendamente caro, y la movilidad que te da una moto para ir a diferentes sitios opino que es muy ventajosa y ahorras tiempo y dinero." Aquest estalvi ha estat decisiu durant els anys de crisi perquè ha convençut molts conductors a deixar el cotxe per passar a la moto. A més, segons l'estudi, un canvi en la legislació va donar l'última empenta als indecisos. "Hi ha molta gent que s'ha tret el carnet, des que van treure el carnet, que amb el B de cotxe es podia conduir una 125, hi ha gent que va en moto realment i ho fa molt malament i és una mica un problema, has d'anar molt alerta." Amb l'increment dels darrers anys, Barcelona ja és la ciutat europea amb més motos per habitant.

En els darrers 12 anys el nombre de motos que hi ha a Barcelona no ha parat de créixer. L’any 2004 es va aprovar una legislació que permetia als conductors amb més de tres anys d’experiència amb el cotxe l’ús de motos de fins a 125 centímetres cúbics. Va ser un gran punt d’inflexió per al sector. Entre aquell any 2004 i el 2012 el nombre de motocicletes matriculades va augmentar un 36,2 % fins a arribar a les 203.414 unitats.

Creixement tot i la crisi

El creixement d’aquests vehicles es va produir malgrat que a mig camí d’aquest període, cap a 2008, van començar els pitjors anys de la crisi econòmica. La nova situació va canviar els hàbits de mobilitat dels barcelonins. En poc temps els desplaçaments a peu i en bicicleta van créixer un 39,6 %; els viatges amb transport públic, un 9,4 %; i, en canvi, els moviments amb cotxe van caure un 14,5 %. Malgrat tot, l’únic indicador que es va comportar a l’alça és el de la xifra de motos a la ciutat, que va repuntar un 18,6 %. Llavors la taxa de motorització va passar del 94,5 per cada 1.000 habitants al 136 per cada miler de barcelonins.

El creixement sostingut durant més d’una dècada s’ha traduït en el la situació actual, en què Barcelona és la ciutat europea amb més motos per habitant. A més, les estadístiques diuen que cada dia es fan 372.278 moviments amb motocicleta de mitjana. L’estudi determina també que hi ha una relació entre l’ús d’aquest vehicle i persones amb ocupació i estudis universitaris.