"Posaré la moto sobre el banc i farem una prova no agressiva per veure si està limitada o no." És la primera vegada que aquest control conjunt entre la Guàrdia Urbana i els Mossos d'Esquadra es fa a Barcelona. Amb aquest aparell es mesura la potència de les motocicletes. Es pot saber, també, si el vehicle té un limitador instal·lat. És a dir, un sistema de fàbrica que impedeix que les motos excedeixen certa potència. Hi ha conductors que, tot i no disposar del permís adequat, es fan treure aquest limitador. ROGER PEREJOAN, enginyer tècnic "Quan les motos no estan limitades, de seguida pugen als 60, 70 quilowatt." "Ha marcat 41 i mig. Tampoc no està limitada." Aquest conductor, per exemple, disposa d'un permís que no permet conduir motos tant potents. La multa és de 500 euros amb la pèrdua de quatre punts del carnet de conduir. El vehicle queda, a més, immobilitzat. L'aparell també permet detectar motocicletes modificades. Com aquesta, que excedeix en 10 quilòmetres per hora el límit de 45 permès. El conductor rebrà una multa i haurà de passar una ITV extraordinària. L'objectiu de controls com aquest és rebaixar els accidents de motocicleta a la ciutat. Una de les assignatures encara pendents. XAVIER ROIG, sotsinspector de la Guàrdia Urbana "L'any passat es van produir 30 morts, 28 dels quals o bé eren conductors de motocicleta o bé eren vianants. És un sector molt feble." Un sector molt feble i molt nombrós. Barcelona és la ciutat d'Europa amb més motos per nombre d'habitants.

Una de les mesures de la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra per reduir el nombre d’accidents de motos i ciclomotors és controlar-ne la potència. Amb controls com el que s’ha realitzat aquest dijous per primer cop dins de la ciutat es detecten infraccions derivades de manipular els vehicles, per aconseguir una velocitat superior a la permesa per fabricació, o per conduir motocicletes amb una potència superior de la que correspon pel permís de conduir.

Els agents han interposat vuit denúncies per alterar la potència especificada en la fitxa tècnica del vehicle. Dels infractors, sis conduïen motocicletes i els dos restants, ciclomotors.

L’objectiu és reduir la sinistralitat d’aquest tipus de vehicles. De les 30 víctimes mortals en accidents de trànsit que es van registrar a Barcelona el 2012, 16 eren conductors de moto o de ciclomotor. A Barcelona hi ha 296.618 motos.