Durant el 2015 la Guàrdia Urbana va intervenir en més de 9.000 col·lisions amb víctimes. Això representa gairebé un 4 % més de sinistres respecte de l'any anterior. Tot i això l'accidentalitat més greu s'ha reduït. Un total de 27 persones van perdre la vida, quatre menys que durant el 2014. I pel que fa als ferits, els de més gravetat també han baixat gairebé un 21%. El col·lectiu amb lesions més greus continua sent el dels motoristes. AMADEU RECASENS, comissionat de Seguretat "Prudència i respecte. De les 27 persones mortes, 17 són motoristes." Però atenció a la bicicleta. El nombre de ciclistes que han resultat ferits greus s'ha duplicat i ha passat de sis a 12 persones. Per l'Ajuntament, la solució per aconseguir un horitzó amb zero víctimes és fer ciutats més sostenibles. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "Més transport públic i menys vehicle privat perquè és on es produeixen els accidents. Més seguretat per als ciclistes. En resum, mobilitat amable, tranquil·la i sobretot menys velocitat." La primera causa directa de sinistres torna a ser la manca d'atenció en la conducció, seguit dels girs indeguts i no respectar la distància de seguretat. Sobta l'increment d'una infracció greu, desobeir el semàfor, que ha augmentat un 5 %.

Tot i la baixada del nombre de morts respecte a 2014, la xifra segueix sent més elevada que la de 2013, quan van morir 22 persones. El 2014 la mortalitat va augmentar un 41 %. El col·lectiu més afectat per la sinistralitat continua sent el dels conductors de motocicletes, que representen un 63 % del total. El segon col·lectiu és el de vianants amb el 22 %. Els motoristes també són els qui pateixen les lesions més greus. Les dades mostren que el nombre de ferits greus en accident de moto ha baixat un 38 %.

Per districtes, l’Eixample, Sant Martí, Sarrià – Sant Gervasi i Sants-Montjuïc lideren la llista d’accidentalitat i concentren, junts, el 64 % dels accidents de la ciutat. La majoria dels accidents es produeixen a la tarda (52 %), seguit del matí (40 %) i la nit (7 %). Per dies de la setmana, els divendres i els dimecres destaquen lleugerament per sobre de la resta de dies laborables. Dissabtes i diumenges es produeixen més accidents.

Ha crescut prop d’un 11 % el nombre d’accidents a conseqüència del consum d’alcohol, que segueix sent la principal causa indirecta d’accident. L’excés de velocitat també s’ha incrementat com a factor desencadenant en un 25 %. Pel que fa a causes directes, la manca d’atenció i els girs indeguts són els principals motius d’accident. Han crescut també els casos de desobediència a la regulació dels semàfors.