L’Ajuntament de Barcelona ha ordenat la suspensió del ral·li de cotxes clàssics que s’estava celebrant aquest cap de setmana a Montjuïc. Un dels vehicles s’ha sortit del circuit i ha provocat un accident en què han resultat ferits dos dels organitzadors, un d’ells greu.

L’accident s’ha produït a les 11.30 h en una zona sense públic a prop del Museu Etnològic, coneguda com la corba de la Rosaleda. Segons ha informat l’organització, l’Alfa Romeo inscrit amb el número 102 ha tingut una falla mecànica, ha sortit de la pista i ha xocat contra unes tanques. Un responsable de l’organització, de 58 anys, s’ha colpejat el cap en saltar corrents per intentar protegir-se i es troba ingressat en estat greu a l’Hospital Clínic, on l’han operat de diversos traumatismes. Una noia de 20 anys que col·laborava en tasques de seguretat ha estat ferida lleu i també l’han traslladada al Clínic, on es troba en observació.

Al migdia, l’Ajuntament de Barcelona ha retirat l’autorització per continuar celebrant el ral·li. L’organització ha accedit a suspendre’l, tot i que subratlla que tenia totes les mesures de seguretat. Els cotxes antics han anat abandonant Montjuïc al llarg de la tarda i els carrers de la muntanya restaran oberts al trànsit aquest diumenge, mentre que es mantenen l’exposició de cotxes i totes les activitats programades al pàdoc instal·lat a l’avinguda de la Reina Maria Cristina.

Una cursa nostàlgica

Montjuïc ha tornat a sentir el brogit del motor i l’olor de goma cremada 25 anys després de l’última cursa. Ho ha fet, precisament, amb els mítics models de cotxes i motos que anys enrere van ser protagonistes pels revolts de la muntanya màgica. 250 vehicles s’han inscrit en aquesta exhibició clàssica que reunia cotxes històrics com l’Austin Healey (en la foto superior) o el Bugatti T-37 del 1926.

Foto de Barcelona Montjuïc Revival

Montjuïc es va deixar de fer servir com a circuit de curses el 1986, quan el pilot de Sants “Mingo” Parés va morir en un accident amb la seva moto al revolt de la Pèrgola. Va ser la darrera edició a Montjuïc de les 24 Hores de Motociclisme, que s’hi celebraven des de 1955 i a partir de llavors es van traslladar al Circuit de Montmeló. El Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 es va córrer a Montjuïc fins a l’any 1975, en què el vehicle del pilot Rolf Stommelen va xocar contra una tanca i va matar cinc espectadors.

El 2004, l’Ajuntament va senyalitzar el traçat de l’antic circuit. El 2007, el 75è aniversari del circuit de Montjuïc es va celebrar amb una desfilada de cotxes d’època amb què els aficionats al món del motor continuaven reivindicant la celebració de carreres en aquest circuit urbà.