Montjuïc s’ha convertit en un punt conflictiu i perillós per a la seguretat viària des que s’hi apleguen conductors de cotxes trucats i de gamma alta que hi circulen superant els límits de velocitat per provar-los. Només cal acostar-se als carrers dels Tarongers i dels Tres Pins, a la part baixa del Castell de Montjuïc, per comprovar el rastre de goma cremada deixat per aquests vehicles a l’asfalt. De fet, en pocs metres s’hi poden comptabilitzar desenes de roderes.

A més, són nombroses les imatges que alguns dels participants en les concentracions pengen a les xarxes socials. Precisament el carrer dels Tarongers va ser l’escenari fa dos anys de l’atropellament d’una noia que assistia a una cursa il·legal que s’hi estava celebrant. Les imatges es van penjar a internet.

Turistes que fan ressonar el motor dels vehicles de luxe al túnel de Miramar

Un altre perfil de conductor que utilitza la muntanya de Montjuïc com a zona de proves són alguns turistes que decideixen llogar vehicles de gamma alta. Ho fan a través de diverses agències i pàgines web i, segons ha pogut saber betevé, lloguen els cotxes al Port Vell i des del passeig de Joan de Borbó pugen a la muntanya per la carretera de Miramar.

Ens passa que venen turistes i lloguen un cotxe de gran cilindrada i fan servir Montjuïc com un circuit de competició
Marc Serra, regidor de Sants-Montjuïc

Alguns testimonis afirmen que els cotxes circulen a gran velocitat per la recta de la carretera de Miramar i aprofiten el túnel que connecta el vial amb la plaça de Carlos Ibáñez per accelerar al màxim i sentir el soroll amplificat dels motors. Tot i que aquesta pràctica succeeix a qualsevol hora del dia, és més freqüent veure i sentir aquest tipus de vehicles al vespre i a la nit. Els usuaris de la muntanya de Montjuïc que han alertat a betevé d’aquesta pràctica admeten, però, que des de l’inici de la pandèmia es veuen menys vehicles de luxe circulant-hi.

Actualment, l’Ajuntament està a punt d’iniciar una prova pilot a Montjuïc que té com a objectiu frenar l’ús de la muntanya com a drecera per anar d’un lloc a un altre de la ciutat. El consistori ha comptabilitat uns 12.000 vehicles al dia que passen per Montjuïc per evitar altres vials més concorreguts com l’avinguda del Paral·lel o la ronda del Litoral. Per evitar-ho, la iniciativa que s’emmarca en el pla a 10 anys vista de la muntanya de Montjuïc preveu limitar el pas de vehicles privats per tres zones de la muntanya a partir de les properes setmanes, entre les set del matí i les set del vespre.