Escolta aquesta notícia

TMB ha fet gala aquest divendres de la valoració que en fan usuaris i usuàries del servei de metro i bus del darrer any: un 8,02 sobre 10. La millor nota des que el 2010 es va començar a fer l’Estudi de Percepció del Client. I a això se li afegeix una altra dada positiva, la dels viatgers. L’any 2024 ha batut els rècords de passatgers tant en bus com en metro, amb prop de 684 milions de validacions. Això suposa un increment d’un 6 % de viatgers respecte al 2023. “La Barcelona del metro i el bus funciona, no només en increment d’usuaris, sinó també ho demostra el rècord de viatgers. És una nota molta alta que demostra la bona feina dels 9.000 treballadors de TMB”, ha apuntat Laia Bonet, presidenta de TMB i primera tinenta d’alcaldia.

Rècord al metro

Es dona el cas que tant metro com bus han rebut la mateixa nota mitjana de 8,02. En el cas del metro es tracta del valor més alt aconseguit mai i supera en 0,8 dècimes la valoració del 2023. L’aspecte més ben valorat ha estat el de la freqüència i velocitat, així com l’accessibilitat. En aquest sentit, Bonet ha recordat, però, que encara es treballa per acabar d’adaptar el 6 % d’estacions que encara no són accessibles.

Foto: Paola de Grenet

Marge de millora en seguretat

La pitjor valoració pel que fa al servei del metro és per a la seguretat, amb un 6,95. Una qüestió a la qual Bonet ha volgut treure importància adduint que és una nota estable al llarg dels anys i valorant tota la feina de millora dels darrers anys. “S’han fet molts esforços perquè sigui un espai segur i, sobretot, que no sigui impune. Per això s’han instal·lat 10.000 càmeres a vestíbuls, passadissos i andanes”, ha afirmat. A més, dins el marge de millora de la seguretat confia en la nova contracta de seguretat, que aportarà més agents, més hores de vigilància i més eines per reforçar la prevenció al suburbà.

El bus, en la tònica

El bus manté la tendència dels darrers cinc anys, en què sempre s’ha mantingut per sobre del 8. Els aspectes més ben valorats han estat el de l’accessibilitat (8,47), el de l’atenció a l’usuari (8,15) i la fiabilitat (8,08). Per darrere, baixen del 8 la informació (7,73), la seguretat (7,57), l’oferta (7,36) i el confort (7,33).

Comparteix a: