metro mètode muleta

(ACN) L’increment de l’activitat laboral, comercial i de lleure i la reactivació del turisme han incrementat la utilització del transport públic regular. Les xarxes de TMB han sumat 63 milions de validacions els mesos de juliol i agost, un 34 % més que els mateixos mesos del 2020. D’aquesta manera, la demanda de les xarxes de metro i autobús de l’àrea de Barcelona s’ha situat en el 71 % dels nivells estimats sense la pandèmia. En concret, la xarxa de metro ha sumat 22,9 milions de validacions el juliol i 18,9 milions a l’agost, amb increments del 30,7 % i el 45,7 % respecte els mateixos mesos de l’any passat, respectivament.

Els metro i l’autobús assoleixen un augment interanual del 20 %

Tot i això, la diferent afectació dels talls per obres n’altera la comparació. La xarxa d’autobusos ha transportat 12,2 milions de passatgers al juliol i gairebé nou milions a l’agost, amb un augment interanual del 29 % i el 27 %, respectivament. Respecte de la demanda esperada sense crisi sanitària, aquest mitjà de transport ha assolit el 68,4 % al juliol i el 66 % a l’agost.

En l’acumulat del 2021, el metro ha registrat 166 milions de validacions, un 17 % més que en el mateix període del 2020 i amb una quota de recuperació pròxima al 61 %. Per la seva banda, els autobusos han assolit una mica més de 90 milions de validacions, amb un augment interanual del 24,7 % i una taxa de recuperació del 63,7 %. En el global de TMB, la demanda ascendeix a 256 milions de validacions, un 19,5 % més i un índex de recuperació del 62 % entre gener i agost del 2021.

Més trens per afrontar la tornada de vacances

Aquesta setmana, amb el retorn de l’activitat laboral després de les vacances, les xarxes de transport de TMB estan experimentant un nou increment en el nivell d’utilització, del 9 % el dilluns, del 15 % dimarts i del 20 % dimecres, en comparació amb els mateixos dies de la setmana anterior.

Aquest increment ha coincidit amb l’augment de la capacitat aplicat per TMB a les seves xarxes. Des de dilluns s’aplica un increment de trens a l’hora punta del matí i de la tarda a les línies L1 i L5 i, des de dimecres, s’ha afegit un tren més a la programació dels dies feiners de l’L4.