El 2013 hi va haver  vuit morts menys que l’any  anterior. La xifra contrasta amb les 88 víctimes que es van registrar el 1990, 54 el 2000 i 39 el 2010. De les 22 víctimes, 10 eren conductors de motocicleta, 10 eren vianants i els dos restants eren conductors de ciclomotor i cotxe.  Tot i fer-ne una lectura en positiu, el gerent de l’Àrea de Prevenció, Seguretat i Mobilitat, Joan Delort, ha convidat a no caure en un triomfalisme excessiu “perquè el nostre objectiu és arribar a zero víctimes mortals”.

Els motoristes (170) i els vianants (64) són, un any més, els dos col·lectius que concentren més ferits greus. Precisament són també els dos col·lectius en els quals més s’ha incidit a l’hora de dissenyar campanyes per reduir l’índex de victimització. En el cas dels motoristes s’ha intensificat el nombre de controls d’alcohol i drogues amb tests en aquells punts on la concentració d’accidents s’ha relacionat amb la ingesta de begudes alcohòliques.

Pel que fa a la protecció dels vianants el consistori ha explicat que s’han revisat el 93,7% dels passos per garantir que compleixen amb els criteris bàsics de visibilitat, il·luminació, senyalització i manteniment. També s’han intensificat els controls als conductors que tenen conductes temeràries envers els vianants, com ara no respectar els passos. El nombre de denúncies per aquest motiu es van incrementar el 2013 un 99% respecte a 2012. També s’han fet més controls a vehicles per garantir que respecten els semàfors en vermell. I en aquest capítol el nombre de denúncies ha crescut un 26%.

D’entre tots els vehicles implicats en accidents, les bicicletes van experimentar un descens del 10,04% respecte de l’any anterior. A més tampoc no hi va haver cap víctima mortal. També va baixar la xifra de ciclomotors implicats en sinistres i, en canvi, va augmentar el nombre de motocicletes, que ja suposen el 30,52% del total.