Més d'un milió dues-centes mil persones han fet servir la línia de l'AVE entre Barcelona i Figueres. Des de fa un any Girona és un trajecte d'una mitja hora, amb un bitllet senzill que va dels set euros de l'abonament als prop de 16 del bitllet senzill. El trajecte fins a Figueres es fa en pràcticament 5o minuts amb preus que van dels nou als 20 euros. Les ofertes per als usuaris habituals i també la reducció dràstica del temps del trajecte fa que moltes persones que viuen o treballen entre aquestes ciutats hagin canviat els hàbits. "Agafo l'Ave perquè la diferència de preu amb un mitja distància és molt poqueta i amb 35 minuts estàs aquí." "L'Ave són exactament de Figueres a Barcelona 53 minuts, no has d'estar pendent de la carretera, no has de pagar autopistes, per una persona sola és molt més còmode agafar el tren i arribar al centre de Barcelona." Segons Renfe l'entrada en funcionament d'aquesta línia ha fet créixer en un 25 per cent el nombre d'usuaris que fan servir el tren per viatjar entre les tres ciutats. L'AVE ha tret passatgers sobretot al cotxe, però l'alta velocitat també ha fet reduir en un vuit per cent l'ús del tren convencional. La bona acollida del servei ha fet augmentar la freqüencia de pas de set a 13 trens diaris. FÉLIX MARTÍN responsable del corredor nord-est i mediterrani de Renfe "La línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-França és la que té en aquest sentit el millor ràtio de rendiilibtat, estem molt contents, tota la línia ha tancat el 2013 amb sis milions de passatgers". La línia Barcelona-Figueres també ha fet possible la connexió directe amb França, Des del 15 de desembre, quan va entrar en funcionament, uns 6mil passatgers han viatjat entre Barcelona, París, Narbona o Perpinyà.

Segons Renfe, l’entrada en funcionament de la línia ha fet créixer en un 25% el nombre d’usuaris que fan servir el tren per viatjar entre Barcelona, Girona i Figueres. Ara fa un any que es va inaugurar la línia i l’AVE ja ha aconseguit treure cotxes de la carretera. L’alta velocitat també ha aconseguit reduir en un 8% l’ús del tren convencional. La bona acollida del servei ha fet augmentar la freqüència de pas de set a 13 trens diaris.

Mig milió d’usuaris al tram Barcelona-Girona

El tram que concentra més usuaris és el de Barcelona-Girona, amb 487.679 viatgers, seguit de la connexió Figueres-Barcelona, amb 385.604, i Figueres-Girona, amb 41.424.

Des de fa un any Girona és un trajecte d’una mitja hora, amb un bitllet senzill que va dels set euros de l’abonament als prop de 16 del bitllet senzill. El trajecte fins a Figueres es fa en pràcticament 50 minuts amb preus que van dels nou als 20 euros. El preu i el temps del viatge ha fet que molts hagin canviat els hàbits.

La línia Madrid – Frontera Francesa és la més rendible de tot l’estat. Va tancar el 2013 amb uns sis milions de passatgers.