(ACN/Redacció) La meitat dels afectats per la progressiva entrada en vigor de les zones de baixes emissions (ZBE) de l’estat, com la de Barcelona, han modificat els seus hàbits de mobilitat. Així ho certifica l’última enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), que també indica que molts han optat pel transport públic. Al mateix temps, l’estudi revela que un 23 % de conductors han hagut de canviar de cotxe per poder circular i que un 13 % ho està valorant.
A partir d’aquestes xifres, l’OCU demana “automatitzar” les ajudes del pla Moves III, que el govern de Pedro Sánchez va engegar per a totes aquelles famílies que volen adquirir un vehicle elèctric. Segons Enrique García, portaveu de l’organització, els tràmits per obtenir-les són lents i feixucs i desincentiven la compra d’aquesta mena de cotxes menys contaminants. De fet, denuncia que els ajuts “no són efectius” perquè no arriben fins passat un any d’obtenir el vehicle nou.
“El transport públic de l’àrea de Barcelona és una quimera”
L’OCU també reclama al Govern espanyol “revisar” el sistema d’etiquetatge de la DGT perquè catalogui les “emissions reals” d’un cotxe, no el tipus de motor. També insisteix que la implantació de les ZBE ha d’anar acompanyada “d’una millora significativa” del transport públic. “En algunes ciutats, especialment l’àrea de Barcelona, el transport públic és una quimera perquè té deficiències notables“, diu García, convençut.