Escolta aquesta notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat el procés de licitació per renovar les màquines de venda de bitllets al metro. L’objectiu és substituir les actuals per dispositius més moderns que oferiran noves funcionalitats com l’emissió directa del suport T-Mobilitat en format PVC i altres mètodes de pagament com targeta bancària sense contacte o Bizum.

La renovació preveu una inversió mínima de 19,2 milions d’euros i està plantejada com un contracte flexible i adaptatiu perquè preveu l’adquisició d’entre 290 i 397 màquines que s’instal·laran a les 126 estacions de la xarxa de metro.

Noves funcions de les màquines

Les màquines de venda de bitllets noves permetran fer devolucions i emissió de duplicats per als usuaris registrats. També oferiran informació sobre tarifes, títols o incidències i permetran enviar factures simplificades per correu electrònic.

Els dispositius incorporaran lectors de codis de barres i de QR que facilitaran la recollida de títols comprats en origen i tindran un servei d’atenció al client per veu de manera remota. Més endavant, s’incorporarà també un recomanador de bitllets en funció de les necessitats de cada persona. El servei tindrà quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès, que s’aniran ampliant més endavant gràcies a la intel·ligència artificial.

Pagament més àgil

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ha explicat que “aquesta renovació és necessària des del punt de vista operatiu, però també per les necessitats que tenen els clients de fer pagaments més àgils”. Flores ha destacat que “el canvi ens permetrà també incorporar millores en accessibilitat per garantir el dret a la mobilitat a totes les persones” i ha assegurat que es mantindrà la possibilitat del pagament en efectiu, complint amb el Reial decret 24/2021.

Canvi progressiu fins al 2028

El nombre exacte de noves màquines que s’adquiriran estarà subjecta a diversos factors, com l’evolució de la disminució de les vendes presencials a favor dels canals digitals. Es preveu que l’adjudicació es resolgui a finals del 2025 i que durant el 2026 es desenvolupi el projecte i arribi el primer prototip. Les primeres unitats s’instal·laran a la xarxa de metro al 2027 i estaran ja a tota la xarxa a finals del 2028. La licitació també inclou el manteniment dels equips i el servei de retirada de les màquines antigues.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a