L’Agència d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament de la nostra ciutat col·labora en la dinamització de quatre debats oberts sobre les superilles i la seva repercussió urbana. El primer s’ha celebrat just una setmana després de la posada en marxa del projecte i s’ha dut a terme en un dels nous espais que s’han creat per al barri, a la cruïlla del carrer dels Almogàvers i el carrer de Roc Boronat. Hi han participat Salvador Rueda, ideòleg del projecte, i Salvador Clarós, president de l’Associació de Veïns del Poblenou, que han defensat que els veïns han guanyat espai públic com a gran argument a favor del projecte. També hi ha intervingut Iñaki Baquero, coordinador de les activitats pensades pels universitaris d’arquitectura, i la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz. Sanz ha ofert mà estesa als veïns per tal que aportin els suggeriments que creguin oportuns i que puguin minimitzar els efectes negatius que hagi pogut tenir la superilla en els primers dies d’existència.
Opinions crítiques dels veïns
Després dels parlaments, s’han cedit més d’una quarantena de torns als veïns, que majoritàriament s’han mostrat crítics amb la superilla i les conseqüències que se n’han derivat pel dia a dia dels qui viuen a la zona. Un dels fets més criticats ha estat la manca d’informació i el fet que aquest tipus de debats arriben tard. Els veïns també critiquen que s’hagi posat per davant aquest projecte en lloc del que consideren prioritats per al barri, com la manca de transport públic, de parcs infantils i d’aparcament. Des del veïnat tampoc no s’entén que s’hagi fet coincidir l’inici de la prova pilot amb la Festa Major del Poblenou, les obres del carrer de Pere IV, les del carrer de Tànger i les de la plaça de les Glòries. Alguns ciutadans asseguren que tenen por que es converteixi en una zona on hi hagi incivisme i gent bebent al carrer durant les nits i també asseguren que ara hi ha més caos circulatori que abans. També alguns comerciants han denunciat les dificultats que tenen per accedir a les botigues, sobretot algun concessionari de cotxes.
Per contra també hi ha hagut veus a favor de les superilles. Han defensat l’espai guanyat al carrer, la tranquil·litat que suposa que s’hagi pacificat el trànsit en alguns carrers i les millores que diuen que podria haver pel que fa a la contaminació de la zona.
Encara hi ha tres debats oberts a la ciutadania més programats per al mes de setembre. Es faran els dies 16, 17 i 22.