En només cinc anys les llicències de doble torn s'han triplicat, i representen ja el 25% del total. Això vol dir que cada vegada hi ha més taxis en circulació. Les hores de servei són menys productives, i les cues per recollir passatge, habituals. Per això molts taxistes valoren positivament la restricció. Les llicències que ja operen d'aquesta manera no es veuran afectades, ni tampoc els casos en què hi hagi una relació familiar entre els dos conductors. El Sindicat del Taxi considera que serà un benefici a llarg termini per als treballadors del sector. JOSÉ MARÍA SÁNCHEZ, STAC "Ésto es un parche provisional. Ya conseguimos que el sector no crezca. Es el único sector en crisis que ha augmentado en trabajadores, todas las empresas haciendo Eres menos el taxi" Però no tothom hi està d'acord. La Federació Catalana del Taxi considera que beneficiarà les empreses de lloguer de vehicles amb conductor, que no estan subjectes a aquesta normativa, i demana reformes més profundes. JOSEP MARIA GOÑI, Federació Catalana del Taxi "Nosaltres som capaços de baixar tarifes per sobre del 12, 13%, perquè hem pogut baixar prèviament els costos d'explotació, aquesta és una manera molt bona de fer front a la crisi". De moment, però, la propera mesura que l'STAC ha posat sobre la taula és la limitació del nombre d'hores que cada conductor pot circular, amb la intenció de millorar la productivitat i evitar jornades maratonianes al volant.