La línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estrena aquest divendres 9 de desembre l’ampliació de freqüències en hora punta. Això permet que circuli un tren entre Barcelona i Sabadell i Terrassa cada cinc minuts, i entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès cada dos i mig. Es tracta d’una freqüència de pas similar a la del metro, que és possible perquè s’han augmentat el nombre de combois que circulen en determinades franges d’horàries.

FGC també ha posat en marxa un sistema de comunicació dels horaris dels trens nous que indicarà el temps d’espera.

Els combois fan parada a totes les estacions

Coincidint amb aquest augment de les freqüències també hi ha canvis en la configuració de la línia Barcelona-Vallès: s’eliminen els trens semidirectes que no feien tot el recorregut o bé no paraven a totes les estacions. D’aquesta manera, els FGC volen augmentar la capacitat de la línia i aprofitar al màxim la infraestructura.

La línia està formada per les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Avinguda Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí s’han allargat fins a Sabadell i Terrassa i desapareixen com a línies per convertir-se en trens de l’S1 i S2. Per tant, els trens S1 i S2 paren a totes les estacions, cobrint el servei i parades de les línies S5, S6 i S7 actuals.

Una oferta de 110 milions de viatges

Amb aquests canvis, l’oferta pujarà de 80 milions de viatges a l’any a 110 milions. La Generalitat va anunciar que això serà possible gràcies a l’entrada en servei dels 15 trens nous per a aquesta línia, que se sumen als 46 que ja hi ha en funcionament fins ara.

A la pràctica, en hora punta circulen el doble de trens per comunicar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, un 37 % més per enllaçar amb la Universitat Autònoma, un 22 % més connectar amb Sant Cugat i un 20 % més per anar i tornar de Rubí.

La Generalitat va anunciar aquest canvi al setembre, a l’octubre es van fer les proves a la infraestructura, i aquest desembre ja és una realitat.