Ja fa dos mesos i mig que es va estrenar la línia de bus exprés X1 que travessa Barcelona en aproximadament 20 minuts passant pel centre i, en aquest període, ja ha assolit gairebé el volum de passatgers previstos. Des de la seva estrena, i segons TMB, ha transportat 130.486 viatgers. De fet, en diferents dies ha assolit les 3.000 validacions, amb una mitjana diària de 2.800 l’última setmana completa, i continua en ascens.

Es tracta d’un volum previst per a la fase inicial i que equival al 70 % de la demanda potencial que s’havia calculat —al final del període de maduració, d’un any com a mínim— xifrada en 4.000 viatgers.

La línia X1, com que té poques parades i circula en bona part per carrils reservats, escurça temps de viatge. En molts trajectes assoleix una velocitat superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40 % més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.

Una nova parada per sentit, pròximament

TMB introduirà pròximament una nova parada per cada sentit en el recorregut de l’X1. Serà en la intersecció amb el carrer de la Marina, a prop del metro Monumental, per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre les parades.

Les noves parades se situaran a la Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers de Lepant i de Padilla; i al carrer d’Aragó, entre els carrers de la Marina i de Lepant (on també es col·locarà una nova marquesina amb pantalla d’informació). Està previst que entrin en funcionament dilluns vinent, 13 de desembre.