(ACN) L’L1 del metro de Barcelona va absorbir el 27 % del total de validacions que es van fer al total de la xarxa el 2024 amb més de 125 milions, segons ha informat aquest divendres Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Es tracta d’un increment del 7,6 % respecte al 2023 i que la gestora del transport públic ho atribueix a una major freqüència de pas i que els trens són més amples i tenen una major capacitat.

Rànquing d’ús de les línies

Per darrere de la línia vermella es van situar l’L5 amb 111,6 milions, un 3,4 % més que l’any anterior, i l’L3, que va registrar 88,8 milions, un 5,2 % anual més. Totes les línies de TMB van augmentar el passatge el 2024, excepte l’L2, que va passar de 49,7 a 48,7. L’L4 va sumar 61,6 milions de validacions, cosa que suposa un 15 % més que el 2023, sent la línia amb més creixement de la xarxa del subsol barceloní. TMB apunta que aquesta crescuda s’explica per la recuperació dels usuaris després de les obres al tram central del traçat groc durant l’estiu del 2023. 

18 milions de validacions a les línies sense conductor

Pel que fa a les línies sense conductor, l’L9 i l’L10 Sud van assolir 18 milions de validacions, 2,3 milions més que fa un any, mentre que l’L9 i l’L10 Nord van obtenir 12,2 milions, 1,2 milions més. D’altra banda, l’L11 va tancar l’any amb 1,38 milions, 150.000 més que el 2023, i el funicular, que enllaça les estacions de Paral·lel amb el Parc de Montjuïc, va notificar 1,11 milions, uns 90.000 viatgers més. 

Rècord de validacions al metro de Barcelona

El detall d’ús del servei s’ha conegut, després que aquesta setmana TMB informés que va establir un rècord de validacions el 2024, amb 684 milions, un 6 % més que el màxim històric anterior (2023 amb 643 milions).

Les xifres, a més, es donen a conèixer després del centenari del primer viatge en metro de la història a la ciutat, entre la plaça de Catalunya i la plaça de Lesseps, celebrat el 30 de desembre.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a