RICARD FONT, secretari d'Infraestructures i Mobilitat "El que sí que hem pactat amb l'Ajuntament és intentar resoldre de manera avançada, de manera prioritària l'adaptació per a persones amb mobilitat reduïda d'aquestes dues estacions i no fer-les dependre només de la finalització de les obres de la Línia 9."

Els treballs es van iniciar el gener de 2011 i han estat cofinançats amb fons europeus del programa Feder. De la nova estació se’n beneficiaran els 11.200 viatgers que de mitjana utilitzen al dia aquestes instal·lacions, ubicades a la plaça de Gal·la Placídia, entre el carrer de Marià Cubí i la travessera de Gràcia, i just per sota de la via Augusta.

L’adaptació de l’estació a les persones amb mobilitat reduïda és total. A banda, però, dels ascensors i les escales mecàniques, se n’ha eixamplat també de dos a quatre metres el tram d’escales fixes que connecten amb una de les andanes, que és ara sis metres més ample. Això ha obligat a modificar el traçat d’una via lateral, la que va en sentit avinguda del Tibidabo. El vestíbul s’ha fet igualment gran: ha passat dels 250 m2 als 600 m2 actuals. També s’hi ha habilitat una sortida d’emergència i se n’ha substituït la subestació elèctrica existent per una de nova, a part de renovar la resta d’infraestructures de mitjana i baixa tensió.

Les estacions del Putxet i Sarrià esperen la reforma

Després de dos anys d’obres i amb Gràcia enllestida, només les estacions del Putxet i Sarrià estan pendents d’una remodelació que les faci del tot accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. Tot i que aquests treballs estaven inicialment lligats a les obres de la Línia 9 del metro, de moment aturades, la Generalitat treballa ara per fer les dues obres de manera separada. Així, es preveu que els dos projectes estaran redactats abans que s’acabi la legislatura i que les obres de l’estació del Putxet podrien començar el 2015.

En aquesta mateixa línia, el govern català vol que el 100% de les estacions del metro estiguin adaptades al més aviat possible. Per això, segons el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, tenen previst redactar tots els projectes pendents al llarg d’aquesta legislatura, uns projectes que s’aniran executant a mesura que es disposi del finançament necessari. De moment, el 89% de les estacions barcelonines estan adaptades per a persones amb problemes de mobilitat.