A tots aquests passatgers amb maletes, els espera un bon calvari abans de sortir al carrer. Escales per sortir de l'andana, escales als passadissos que condueixen al vestíbul i, finalment, també per accedir al carrer. Aquesta manca d'accessibilitat es resoldrà amb la instal·lació de quatre ascensors i set escales mecàniques, que facilitaran tant la connexió des de l'andana fins al vestíbul, com del vestíbul al carrer. En aquesta fase d'obres, la més complexa del projecte, també es duplicarà la superfície del vestíbul actual de Rodalies. Per això, aquest espai i els dos accessos d'Adif al passeig de Gràcia es tancaran a partir del 16 de maig. JOSÉ ANTONIO ROLDÁN director d'obra "Esto no es un corte ferroviario, no conlleva un plan alternativo de trasnporte porque no se deja de prestar servicio ferroviario en la estación ni tampoco de metro." Els passatgers, però, hauran de fer el transbord pel carrer d'Aragó durant 16 mesos. POSTPO Es prioritzarà la vorera del costat muntanya per anar del metro a Rodalies, i la del costat mar, per als usuarios de tren que facin transbord a la xarxa de TMB. A causa del tancament del vestíbul, durant gairebé un any i mig, els bitllets de tren es vendran en aquest model prefabricat que s'ha instal·lat a la cruïlla de Pau Claris amb Aragó. I les obres encara van per llarg. Quan acabin els treballs d'accessibilitat, es construiran dues noves sortides per andana, fet que allargarà el projecte final fins al juny de 2014.

La reforma dels accesos i la infraestructura de l’estació, que va començar el 2010, arriba al punt àlgid. Les afectacions d’aquesta nova fase, que té un pressupost de 12 milions d’euros, començaran el 16 de maig i s’allargaran durant 16 mesos. Les obres obligaran a tancar el vestíbul de Rodalies i els dos accessos d’Adif al passeig de Gràcia.

A causa d’aquestes restriccions, els passatgers hauran de fer les connexions entre el metro i Rodalies, i viceversa, per les voreres del carrer d’Aragó. Uns encaminaments, reforçats amb senyalització informativa i personal de Renfe, s’encarregaran de dirigir els usuaris cap al transbord corresposponent. A causa del tancament del vestíbul, la venda de bitllets es farà en un mòdul prefabricat que ja s’ha instal·lat a Pau Claris amb Aragó.

Mentre els ciutadans ocuparan les voreres d’Aragó, el trànsit rodat també es veurà afectat, tot i que en menor mesura. Dels sis carrils que té aquesta artèria principal, un s’haurà de tallar a la circulació, entre Roger de Llúria i el passeig de Gràcia. Els responsables de l’obra han assegurat que en tot moment es deixaran cinc carrils lliures.

Set escales mecàniques i quatre ascensors

L’actuació a l’estació del Passeig de Gràcia permetrà instal·lar tres escales mecàniques i dos ascensors per accedir al vestíbul des del carrer. La connexió entre les andanes i el vestíbul es millorarà amb la col·locació de dos ascensors més i quatre escales mecàniques. Actualment, la infraestructura no compta amb cap element d’accessibilitat. A banda dels problemes causats a persones de mobilitat reduïda, és una estació molt concorreguda per viatgers carregats de maletes que acaben sense alè quan, finalment, aconsegueixen sortir al carrer.

 

Comparteix a: