Autobusos interurbans com aquest tindran parada en un futur al subsòl de la Diagonal. En aquest punt, a la Zona Universitària, s'ha de construir una nova estació que agruparà una trentena de línies interurbanes que entren a la ciutat per la B-23. Segons l'estudi informatiu publicat avui, l'estació, que ocuparà més de 13.200 metres quadrats, serà soterrada en tres nivells, deixant a la superfície un espai d'ús ciutadà enjardinat. A la primera planta hi haurà una sala d'espera amb màquines de venda de bitllets, oficines i pantalles d'informació d'horaris. Des d'aquí s'accedirà a la parada de busos, que comptarà amb 27 andanes distribuides al voltant d'una illa central. A sota d'aquesta planta, hi haurà un aparcament per a vehicles amb 430 places. L'entrada i sortida dels autobusos es farà per uns túnels-rampa de nova construcció que enllaçaran amb el carril bus-VAO que el ministeri de Foment projecta a la B-23. La nova estació tindrà connexió amb les línies 3, 9 i 10 del metro, aquestes últimes encara en obres en aquest punt. A nivell de carrer, s'enllaçarà amb el Trambaix. Tota l'actuació suposarà una inversió aproximada de 96 milions d'euros.

El projecte consisteix en 13.250 metres quadrats distribuïts en tres nivells que donaria servei a una trentena de línies d’autobusos que uneixen la ciutat amb el Baix Llobregat, l’Anoia i l’Alt Penedès. Es preveu que rebi 15.000 usuaris diaris. Caldrà invertir 96.000.000 euros en la construcció.

L’estació comptaria amb un primer nivell, a l’alçada del carrer, davant de la Facultat d’Empresarials de la UB. Aquest espai es reurbanitzarà i enjardinarà per a l’ús exclusiu dels vianants. En el nivell inferior, els passatgers trobaran una sala d’espera, 27 andanes per als autobusos, a més de punts de venda de bitllets i l’oficina d’atenció al client. Des d’aquesta planta es connectarà amb un vestíbul comú amb les línies L3, L9 i L10 del metro i es podrà accedir a l’estació del Trambaix. L’últim nivell serà un aparcament de 430 places per a vehicles privats.

L’estació d’autobusos respondrà a la necesitat de millorar la circulació dels vehicles i autobusos que entren a la ciutat pel nus del Llobregat. Amb una infraestructura soterrada, els autobusos s’aturaran sense congestionar el trànsit de l’avinguda Diagonal. A més, l’oferta de transport públic a l’entrada de Barcelona pot facilitar la reducció d’ús dels vehicles privats. Actualment, l’estació d’autobusos de l’estació de Sants és la més propera a l’accés sud de la ciutat però té una capacitat inferior a la demanda.