El secretari d’Estat d’Infraestructures i Transport, Julio Gómez Pomar, ha explicat que a final d’aquest mes començaran les obres de la llançadora que unirà el centre de la ciutat amb l’aeroport del Prat. També destaca l’esforç pressupostari a Rodalies de Barcelona, que admet que és un sistema “estressat”.

Les obres de la llançadora que unirà Barcelona amb l’aeroport del Prat de Llobregat començaran a final de juliol, després que estiguin ja en marxa els tràmits per realitzar les expropiacions requerides. Així ho ha explicat aquest dilluns el secretari d’Estat, Julio Gómez Pomar. Admet que s’han posat en marxa els tràmits per realitzar les expropiacions pertinents i, un cop funcioni la llançadora, suposarà un important estalvi de temps a l’hora de connectar la T1 i la T2.

La inversió prevista pel Ministeri de Foment supera els 200 milions d’euros, i s’estima que entre set i nou milions de persones l’any utilitzaran aquest mitjà de transport.

Per una altra banda, Gómez Pomar ha defensat la gestió que està realitzant el Ministeri de Foment per fer front als problemes de la xarxa ferroviària de Rodalies a Barcelona, després d‘admetre que és un sistema “estressat” i sotmès a una “enorme pressió”.

Ha destacat que al setembre s’adjudicarà el concurs per renovar la gestió del Centre de Control de Trànsit Centralitzat, que es va avariar el mes de maig passat provocant una situació de paràlisi a Rodalies de Barcelona i trens de llarga i mitjana distància: “Som conscients dels problemes i estem realitzant un esforç pressupostari a Rodalies de Barcelona que no s’havia vist en moltíssim temps. El full de ruta és clar i anirem treballant en totes les línies”. Ha apuntat que la qüestió “és prioritària” i “està a sobre de la taula cada dia” tant per al Ministeri com per a Renfe i Adif.