És una operació que s'ha anat repetint al llarg dels 810 metres que tindrà el viaducte. En poc més de 10 minuts se n'ha col·locat la penúltima biga. Aquest és el darrer tram del nou carril a la C-58 per a autobusos i vehicles d'alta ocupació, és a dir, amb tres o més passatgers. També hi circularan taxis i vehicles d'emergència. El Servei Català de Trànsit està estudiant les peticions per ser menys restrictius. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "S'ha parlat de motos, de vehicles ecològics... i això ho estem ara estudiant en el procés d'elaboració del reglament. Però en tot cas el que tenim molt clar és que aquesta ha de ser una infraestructura al servei de la mobilitat sostenible." Tot i que el termini inicial establia que el nou carril estigués enllestit l'any passat, finalment entrarà en funcionament a l'octubre. La complexitat del projecte ha alentit els treballs, que s'han fet bàsicament de nit i sense interrompre la circulació de la C-58. Els Mossos d'Esquadra seran els encarregats de controlar que només hi circulin els vehicles autoritzats. Els infractors hauran de pagar una multa de fins a 200 euros. La infraestructura tindrà dos carrils de circulació, que adaptaran el sentit de la marxa cap a Barcelona o el Vallès, en funció de les necessitats del trànsit. Quan s'inauguri el nou carril permetrà descongestionar un entrada a Barcelona per on diariament passen una mitjana de 154.000 vehicles.

Segons la conselleria, el nou carril bus-VAO, per a vehicles de tres o més ocupants, contribuirà a gestionar el trànsit d’entrada a Barcelona i regularà la mobilitat entre la ciutat i el Vallès Occidental. La C-58 és una de les carreteres amb més densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació de més de 150.000 vehicles diaris de mitjana.

Les obres es van iniciar el desembre de 2008 i actualment es troben al 90% d’execució. Aquest dimarts l’estructura llançabigues ha col·locat el tram 15 dels 16 que té el viaducte.

El carril, d’ús exclusiu per autobusos i vehicles d’alta ocupació, discorre per una calçada segregada de la resta de carrils de l’autopista i ocupa l’espai de l’antiga mitjana de la C-58.