Aquest bus es va presentar al març, poc després d’arribar de Bèlgica, on l’ha construït l’empresa Van Hool. Des de llavors, s’ha sotmès a diferents proves, ha passat l’homologació i la inspecció tècnica de vehicles i li han estat instal·lats diversos accessoris. Actualment, és el primer vehicle d’aquestes dimensions dedicat al transport de viatgers que circula per l’Estat espanyol i un dels primers biarticulats híbrids en servei a Europa.

La circulació en buit que ha començat aquest dimecres ha de servir perquè el personal de conducció es familiaritzi amb les característiques del vehicle, ja que té quatre eixos i quatre portes (els articulats simples tenen tres eixos i tres portes). La cabina del conductor està separada físicament de l’àmbit del passatge i té un sistema de videocàmeres per facilitar les maniobres i supervisar la pujada i baixada del passatge.

L’autobús és híbrid i, com la resta d’híbrids de la flota de TMB, la tracció és purament elèctrica, mentre que el motor dièsel s’encarrega de generar electricitat durant la marxa i carregar les bateries, a través d’un generador.

El fabricant ha acabat i lliurat ja el segon bus biarticulat de la comanda, mentre que el tercer s’espera que arribi a Barcelona al juny.