El nombre d’usuaris de l’Aeroport de Barcelona-el Prat creix de forma constant i el servei de l’Aerobús és insuficient, segons ha constatat l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que és l’ens que gestiona els autobusos que connecten l’aeroport amb el centre de la ciutat. Actualment, es calcula que el 14 % dels passatgers de l’aeroport utilitzen el servei de l’Aerobús.
Per tal de pal·liar aquesta situació, l’AMB ha ampliat les bases del concurs públic per a les empreses interessades en la gestió del servei de l’Aerobús i que es farà al llarg de 2017, que és quan s’acabarà la licitació de les empreses adjudicatàries actuals, Tugsal i Transports Ciutat Comtal (TCC). La principal condició que posa l’AMB és que es prevegi el servei durant les 24 hores del dia.
Actualment, l’Aerobús funciona des de les 5.30 fins a les 0.30 h. Durant el temps en què no hi ha servei molts usuaris utilitzen com a alternativa el NitBus, el qual s’ha vist obligat a incrementar la freqüència de pas per la demanda creixent d’usuaris que provenen o van a l’aeroport. A banda de l’Aerobús, és possible arribar a l’aeroport amb les línies d’autobús 46, L77, L99 i PR1 (diürnes) i N16 i N17(nocturnes).