El consistori s’ha defensat de les veus crítiques amb el projecte recordant que el pla de mobilitat de 2014, aprovat pel govern de Xavier Trias i amb el suport de tots els partits, ja preveia la implantació de les superilles per tota la ciutat. “És un mandat ciutadà i un mandat polític”, ha dit Vidal, i ha afegit que al Poblenou “els canvis en la mobilitat són definitius”. Els possibles usos que s’hi plantegin a partir d’ara, però, “sí que seran provisionals, en fase experimental, per veure quins funcionen millor.”

L’Ajuntament ha reconegut que els primers dies pot haver-hi infraccions o desorientació entre els conductors. Per això s’ha posat en marxa un equip d’informadors a les cantonades del perímetre de la superilla, que informen els conductors dels canvis en el trànsit, i també s’han enviat centenars de fulls informatius a les bústies dels veïns.

Tant la regidora de Mobilitat com el gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, han destacat el poc cost del projecte, que “amb una inversió a l’entorn dels 50.000 o 55.000 euros, ha permès alliberar uns 8.000 metres d’espai públic.”

Una porta per a la “multiplicitat infinita” d’usos

Segons Mercedes Vidal, “un espai d’un sol, dedicat als vehicles motoritzats, s’ha convertit en un espai amb una multiplicitat infinita d’usos” l’udics i ciutadans. Precisament, aquesta mateixa setmana ha començat un procés participatiu de tallers i grups de treball, en què participen uns 200 estudiants d’arquitectura i també les entitats veïnals. Hi presentaran els seus projectes i, un cop estudiats i escollits, es començaran a posar en marxa progressivament, a partir del 12 de setembre.