En un debat sobre transport públic organitzat per CCOO, Pere Macias ha explicat que entre la plaça de Francesc Macià i la de les Glòries, per on es vol connectar el tramvia, hi passa l’1 % de tot el trànsit de la ciutat. El director d’estratègia d’aquest projecte ha dit que si es vol treure un terç dels carrils de la Diagonal per fer-hi passar el tramvia, l’afectació al trànsit serà del 0,33 %. “Aquells que ens amenacen dient que això serà un caos, si el 0,33 % de tot el trànsit de tot Barcelona ens ha de causar la congestió, no sembla un argument gaire sòlid”, ha sentenciat.

Pere Macias ha criticat els que contraposen el tramvia al bus i ha reiterat que la capacitat d’un mitjà respecte a l’altre no és comparable. També ha afirmat que amb la connexió per la Diagonal alguns dels busos que ara hi circulen es podran destinar a reforçar altres línies. “Per mi com a regidora de Mobilitat serà una benedicció alliberar els busos de la Diagonal”, ha dit Mercedes Vidal, que ha afegit que no sobra ni un sol autobús. A més, Macias ha assegurat que com que es preveu que el tramvia sigui “menys deficient”, “hi haurem d’aportar menys diners que podrem destinar al bus”.

Cap a un model de gestió més públic

La regidora de Mobilitat ha explicat que a banda de connectar el tramvia, l’objectiu municipal és “maximitzar en allò possible la presència pública” en la gestió de la infraestructura, que ara està majoritàriament concessionada a una empresa privada. “Hem de treballar per revertir-ho de la manera més clara possible”, ha dit Vidal, que ha comentat que la intervenció de l’Ajuntament en l’obra és una manera de garantir “més pes públic” en la gestió final.

Pere Macias ha dit que “en breu” està previst adjudicar la redacció del projecte per aprovar-lo la primavera de 2017. Caldrà, primer, aconseguir el suport polític, pel qual Macias ha dit que ja s’està treballant. “L’aritmètica política és complicada”, ha admès. Mercedes Vidal ha afirmat que el debat entorn de la unió dels tramvies “s’ha polititzat de manera absurda” fent que pesin més els arguments polítics que no tècnics.