Literalment atrapat, amb cotxes a banda i banda. Així ha quedat aquest vianant en una illeta central de la Meridiana. SEBASTIÀ BLANC "No m'agrada gens quedar-me al mig. Van una mica de pressa els cotxes i algun pot donar un cop de volant val donat i se't tira a sobre". Creuar els 8 carrils de l'avinguda pot ser feina difícil per a algunes persones. Les illetes centrals fan de refugi però la proximitat dels cotxes i la velocitat amb què circulen (respira) les converteix en espais vulnerables. Per fer aquestes àrees més segures, l'Ajuntament hi ha instal·lat a banda i banda dos tipus de pilons: uns primers de flexibles i reflectants i uns últims, més rígids. A més, s'han col·locat bandes rugoses a les línies més properes. Tot plegat un triple avís als conductors per evitar que amb un descuit s'enfilin a les illetes i alhora una protegir els vianants. JOAQUIM FORN, tinent d'alcalde de Seguretat i Mobilitat "Per nosaltres aquest és un dels objectius principals: garantir la seguretat de les persones més febles que en aquest cas són sempre lògicament els vianants." En els últims cinc anys hi ha hagut dos accidents mortals a la Meridiana amb vianants, un aquest 2014. L'Ajuntament actuarà ara en 21 passos de vianants entre els carrers de València i Fabra i Puig. Aquestes eines de protecció s'afegeixen a altres mesures recents, com la reprogramació dels semàfors per reduir la velocitat dels cotxes. La Guàrdia Urbana hi fa controls periòdics però a la Meridiana hi ha només un únic radar. Toc d'atenció als vehicles però també als vianants: des d'aquesta vista aèria es pot comprovar que no tothom creua per on ho hauria de fer en aquest pas de la Meridiana.

Els refugis de 21 passos de vianants de la Meridiana incorporaran, un cop acabada la instal·lació, bandes rugoses des de 15 metres abans del refugi, pilons verds amb franges reflectores cinc metres abans i pilons de ferro per intentar aturar els cotxes que envaeixin el pas en cas que no hagin reaccionat als altres senyals d’alerta. Aquests elements se sumen a la reprogramació semafòrica, els controls puntuals de velocitat i el radar, que ja funcionen a l’avinguda.

El regidor de Seguretat i Mobilitat, Joaquim Forn, ha explicat que la Meridiana “no és un lloc d’especial accidentalitat, però ha destacat que quan s’hi produeixen accidents, aquests acostumen a ser greus. Forn ha reconegut que aquesta avinguda “preocupa de forma especial” pel volum de trànsit que acull i ha expressat que si els resultats de la mesura són satisfactoris, podria estendre’s a altres vies de la ciutat. L’especialista en mobilitat Ole Thorson ha valorat positivament la iniciativa, de la qual ha destacat que s’enfoca a “l’obligació de garantir la seguretat dels vianants” i especialment els que es queden “entre dos fluxos de trànsit”.

L’Ajuntament va començar a col·locar els elements de seguretat als refugis la setmana passada i ja s’ha fet la instal·lació en cinc dels 21 passos de vianants projectats. L’actuació, amb un pressupost de 35.000 euros, es duu a terme tant de dia -sense afectar la circulació- com de nit.