L'aeroport de Barcelona-el Prat no para de crèixer. A diferència de la resta d'aeroports europeus, les previsions apunten que durant el 2013, el nombre de passatgers s'incrementerà en un 5%. Un dels motius, la bona situació de la companyia Vueling i el turisme. XAVIER FAGEDA, professor de Política Econòmica de la UB "Prinicipalment el dinamisme de l'àrea urbana de Barcelona. En segon lloc que la companyia que té la base d'operacions al Prat té molt bona salut financera i en tercer lloc que hi ha molta capacitat disponible." L'any passat van passar per l'aeroport més de 35 milions de persones, una xifra molt per sota de la capacitat real de les instal·lacions que anualment, poden arribar a absorbir 55 milions de passatgers i realitzar 90 operacions cada hora. De moment, de cara a la nova temporada d'estiu, Barcelona estarà conectada amb 200 destinacions a través de 311 rutes. Són en total una trentena de destinacions nacionals, prop de 150 europees i 34 d'intercontinentals. Durant aquesta temporada d'estiu hi haurà 67 rutes que són noves i que no van existir durant l'estiu de 2012. S'amplien les destinacions cap a Europa i també cap alguns països del continent africà" Destaquen la ruta marroquina de Fes, que operaran Ryanair i Vueling. Cada vegada hi ha més companyies asiàtiques interessades a fer parada a la ciutat. Una mostra n'és la recuperació del vol de l'aerolínia Pakistan Airlines, que farà la ruta Islamabad-Barcelona-Chicago.

El nombre de passatgers podria augmentar un 5% aquest any a l’aeroport de Barcelona-el Prat respecte al 2012. Segons apunta Xavier Fageda, professor d’Economia Política de la Universitat de Barcelona, la situació de la instal·lació aeroportuària és molt diferent a la de la resta d’aeroports europeus. Els motius, són diversos. D’una banda, hi ha “el dinamisme de l’àrea urbana de Barcelona” i el turisme, que no para de créixer. D’una altra, el fet que Vueling, la prinicipal companyia amb base d’operacions al Prat, té “molt bona salut financera”. A més, segons Fageda, l’aeroport té encara molta capacitat disponible, perquè la T2 encara podria acollir moltes més operacions.

De fet, l’any passat van passar per l’aeroport més de 35 milions de persones i es van fer de mitjana 36 operacions d’aterratge i enlairament cada hora. Unes xifres molt per sota de la capacitat real de les instal·lacions que, anualment, podrien arribar a absorbir 55 milions de passatgers i realitzar 90 operacions cada hora.

Noves destinacions aquest estiu

Fins al 27 d’octubre,  l’aeroport de Barcelona oferirà un total de 311 rutes regulars, que l’uniran a més de 200 destinacions.

Entre les destinacions intercontinentals, la principal novetat és la recuperació del vol a Chicago per part de la companyia Pakistan International Airlines, així com la ruta marroquina de Fes, que operaran Ryanair i Vueling, o la que té per destinació Banjul, que operaran tant Gambia Bird com Vueling. A més d’això, s’incrementarà la freqüència a destins ja existents com Doha, l’Alger, el Caire o Marràqueix.

Per a aquesta temporada d’estiu, també es recuperen les rutes que Air Transat realitza a Mont-real i Toronto, així com el vol d’Air Canada també a Toronto i US Airways a la ciutat de Philadelphia.

A banda de les destinacions intercontinentals, aquest estiu, destaquen les noves rutes internacionals regulars a: Arad i Craiova amb la companyia Wizz Air; Dresden, Kíev-Zhulhany i Rennes-Saint Jacques amb Vueling; el vol a Devon operat per una nova companyia a l’aeroport, Flybe; Istanbul-Sabiha Gokcen operat per Pegasus Air -també nova a l’aeroport de Barcelona-; Moscou-Enjukovo amb l’aerolínia Transaero; Tbilissi-Novo Alekxeyevka amb Fly Geòrgia i a Skjevik amb l’aerolínia Denim Air, totes dues companyies noves al Prat, i Torino, on volen Ryanair i Vueling.

A l’aeroport del Prat, els mercats amb més creixement són l’europeu, amb Rússia, França i el Regne Unit al capdavant i també el mercat del continent africà.