Els turistes hi pugen atrets per les vistes. "It's very, very good." Precisament, quan es va començar a construir el 1929, el telefèric Aeri del Port tenia com a objectiu transportar els visitants de l'Exposició Universal de la muntanya de Montjuïc al Port. Durant els anys de la Guerra Civil es va tancar i les torres es van utilitzar per a la defensa de la ciutat. El 1963 es va tornar a obrir. Des de llavors, és un dels principals reclams turístics de la ciutat. Un dia d'estiu poden arribar a pujar en aquestes cabines fins a 2.000 persones, la majoria turistes. Tot i que sempre hi ha algú de la ciutat que no es vol perdre l'espectacle. CLARA PALMERO, visitant "La meva mare, que és de Barcelona, sempre ho ha volgut fer, però per això com que és turístic no ho feia." L'aeri uneix la zona de Miramar, amb les torres de Jaume I i Sant Sebastià, al barri de la Barceloneta i té 1.304 metres de recorregut. Els responsables asseguren que no han tingut mai accidents greus, tot i que sí algunes incidències. JAUME AGUILÓ, maquinista de l'Aeri del Port "Un helicòpter es va estavellar contra els cables una vegada i un altre cop un vaixell de Balearia no podia passar, però va passar i es va quedar clavat." Des de la seva reobertura, ara fa tot just 50 anys, el telefèric només ha estat tancat una vegada, el 1998. Va ser durant dos anys i per reformar les torres, que es mantenen pràcticament igual que el 1929.

L’Aeri del Port es va començar a construir el 1929 per traslladar els visitants de l’Exposició Universal des de Montjuïc fins al port. El telefèric té 1.304 metres de recorregut i uneix el barri de Miramar amb les les torres Jaume I, al costat del World Trade Centre, i la de Sant Sebastià, a la Barceloneta. Durant els anys de la Guerra Civil, el telefèric es va tancar i les dues torres es van utilitzar per a la defensa de la ciutat. Finalment, el telefèric es va reobrir per al públic el 1963, ara fa tot just 50 anys.

Des de llavors, el servei només s’ha interromput una vegada, el 1998. Va ser durant dos anys per fer una reforma profunda de les dues torres.  L’Aeri manté l’estructura dels inicis, tot i que se’n fa un manteniment dels cables  i les cabines periòdicament. La principal diferència és que quan es va inaugurar tenia quatre cabines i ara en té només dues, una en cada direcció. La freqüència de pas és de deu minuts.