Amb el terra moll, això és el que passa si es condueix una moto sense ABS... Si no dugués rodetes, el motorista hauria caigut. El cas és ben diferent si la moto disposa d'aquest sistema. La frenada és molt més curta, i el motorista es manté estable. Al contrari que amb el sistema tradicional, les rodes no es bloquegen i s'eviten relliscades. Segons els impulsors, incorporar aquesta tecnologia als més de 4 milions de motocicletes i ciclomotors que hi ha a l'Estat espanyol evitaria que entre 70 i 100 motoristes morissin cada any a la carretera. MIQUEL NADAL, director de la Fundació RACC "Estem davant d'una tecnologia molt important. Després del casc és l'element que més pot contribuir a millorar la seguretat vial". Malgrat que comporta millores importants en seguretat viària, només un 35% de les motos que circulen per la Unió Europea incorporen aquest sistema. La situació aquí és especialment greu. LLUÍS PUERTO, director tècnic de la Fundació RACC "Cap les 10 motos més venudes a Espanya el 2010 incoroporava sistema d'antibloqueig de sèrie. I d'aquestes, només 3 permetien instal·lar-lo". Adquirir una moto amb ABS suposa un increment del preu d'entre 250 i 500 euros. La Comissió Europea ha presentat una proposta per què l'ABS sigui obligatori el 2017. De moment, però, està en fase d'estudi. L'objectiu dels responsables del sector és difondre els avantatges d'aquesta tecnologia entre els usuaris per accelerar-ne la implantació.