La xarxa de bus ortogonal incorpora demà quatre noves peces. Tres línies s'estrenen, i la quarta, l'H16, ja funciona però canviarà el recorregut. A partir d'ara enllaçarà el passeig de la Zona Franca amb el Fòrum i s'eliminen els busos 9 i 141. També s'altera el recorregut del 41. La xarxa estrena una altra línia horitzontal, l'H14, que uneix el Paral·lel amb Sant Adrià, i comporta la desaparició del bus 141 i, a més a més, la lína 143 deixa de circular en cap de setmana. També es posen en marxa dues línies verticals. La V15 que uneix la Barceloneta amb la Vall d'Hebron i que deixa enrere les línes 16 i 17. Finalment, també comença la V27, que va del passeig Marítim a Canyelles. Aquesta nova línia substiteix el bus 71. La seva creació també ha comportat canvis en el recorregut del 36 al Poblenou. L'estrena coincideix amb l'inici del curs escolar però des de fa dies diversos informadors expliquen als usuaris el funcionament i recorregut dels nous busos. Una comunicació que es reforçarà demà. JAUME TINTORÉ, director general d'Autobusos de TMB "Tindrem més de 250 informadors repartits per totes les parades afectades per explicar a la gent el nou itinerari o quina és la línia que poden agafar." Els nous busos segueixen fidels al traçat en línia recta que caracteritza la xarxa ortogonal i busquen també la rapidesa. El compromís de TMB és que la freqüència de pas no superi els 8 minuts. Amb aquesta tercera fase d'implantació la xarxa ortogonal ja tindrà actives 13 de les 28 línies que la configuren.

Des d’aquest dilluns entren en funcionament la V15 (Barceloneta – Vall d’Hebron), que substitueix les línies 16 i 17; la V27 (passeig Marítim – Canyelles), que substitueix la 71 i altera el recorregut de la 36; l’H14 (Paral·lel – Sant Adrià), que substitueix part de l’H16 i de la 141 i deixa sense servei la 143 en dissabtes i festius; i l’H16 (passeig de la Zona Franca – Fòrum), que altera el trajecte de la 41 i substitueix la 9 i la 141.

Amb aquesta ampliació, la xarxa ortogonal passa a tenir més de 128 quilòmetres en total i 35 zones d’intercanvi entre línies. Els autobusos de la xarxa tenen uns intervals de pas d’entre 5 i 8 minuts entre les 7 h i les 21 h, així com una velocitat comercial generalment més ràpida que la de les línies tradicionals.

Aquesta nova fase d’implantació de la xarxa ortogonal, com les fases anteriors, va acompanyada d’una campanya informativa per fer arribar als usuaris dels autobusos. A més, des del web monogràfic novaxarxabus.bcn.cat els usuaris poden conèixer tots els canvis i les afectacions que hi ha en els trajectes habituals.