Des de primera hora del matí, les vies d'accés al recinte firal de Gran Via han absorvit un flux constant de congressistes. Un dels transports que han triat és la nova L9 Sud, amb accés directe a la fira. Malgrat que alguns visitants no eren conscients que el metro funcionava al 50 % a partir de les nou del matí, la majoria ja estaven advertits. Els que han optat pel metro tot i la vaga, s'han mostrat contents amb el servei. "He agafat el metro i m'ha sorprès perquè no hi havia gent." "Tot i saber-ho, em sento confiat." La tranquil·litat que s'ha viscut al metro ha repercutit en els transports alternatius. Els Ferrocarrils, tot i tenir freqüències inferiors als quatre minuts, han viscut moments de saturació, una situació similar a la que s'han trobat els que han usat l'autobús. Els congressistes que han canviat de plans a última hora per evitar la vaga han lamentat que els temps de trajecte augmenten i que, malgrat la importància de l'esdeveniment, no hi hagi assegurada la correcta mobilitat. "Ens ha afectat molt. En una exhibició com aquesta, hauria d'haver-hi un pla pensat." Un altre transport que ha acostat congressistes fins al Mobile ha estat el taxi. El sector, que durant el període del congrés està liberalitzat, s'ha beneficiat de la vaga del metro. "Para los taxistas bien. No hemos parado en toda la mañana." La mobilitat rodada al voltant de la fira, un any més, ha estat complexa durant tot el matí. Amb la previsió de la vaga del metro, moltes empreses han contractat serveis de transport particular.

Malgrat semblar incoherent, els congressistes que millor han arribat al Mobile han estat els que han usat el metro. A primera hora del matí, tot i que la freqüència de pas dels combois era menor a l’habitual, molts assistents han decidit donar un vot de confiança als serveis mínims prestats per TMB a l’L9 Sud.

A l’estació de Fira, aquest dilluns al matí, alguns congressistes estrangers han explicat que eren coneixedors de la vaga; amb tot, han pensat que el metro continuava sent la millor opció. Altres assistents barcelonins al congrés han utilitzat aquest transport perquè volien veure com és el nou tram de línia.

Col·lapse a la resta de transports

La tranquil·litat al metro s’ha traduït en saturació a altres transports. Entre els que s’apropaven al congrés de mòbils en Ferrocarrils, n’hi havia molts que lamentaven que un viatge relativament curt, s’havia convertit en un trajecte que doblava el temps.

A la superfície, el trànsit rodat també n’ha notat les conseqüències. Davant del recinte firal de Gran Via, taxis i cotxes particulars han hagut de compartir espai amb els vehicles que han llogat les empreses i els hotels per fer front a la vaga.

Els màxims beneficiats de la situació generada per la vaga del metro han estat els taxistes. A banda de la liberalització del servei durant el període del Mobile, aquest dilluns han absorbit tots aquells congressistes que han descartat el metro.