Aquest gest serà una mica més econòmic a partir de l'1 d'abril. La rebaixa del bitllet senzill de metro, bus o Rodalies d'una zona, que ara costa 1,45, s'abaixarà 7 cèntims i costarà 1,38. En el cas de les targetes T-10, les més utilitzades a l'àrea metropolitana, les d'una zona passaran de 8,25 euros a 7,84, i les de sis zones, de 35,10 a 33,35. Més exemples. La T-Mes d'una zona, que ara costa 51 euros, s'abaixarà 2,55 i costarà així 48,45. Un bitllet senzill de Rodalies de 4 zones, per exemple per anar a Sitges, ara costa 3,15 euros. A partir de l'1 d'abril en pagarem tres. La Mitjana Distància de Renfe també s'acull a la rebaixa del 5%. Anar de Barcelona a València, que ara costa 24 euros, costarà 22,80. El bitllet Barcelona-Lleida, que ara val 12,70, passarà a costar durant tres mesos 12,07. La Generalitat ha acceptat aplicar la rebaixa quan l'Estat ha dit que n'assumirà el cost però el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reiterat avui que no creu que la mesura serveixi per fomentar el transport públic i li veu també un altre escull. Entre els usuaris, les opinions són ben diverses. L'Ajuntament ha celebrat la rebaixa del 5% del bitllet i ha informat que els propers dies Transports Metropolitans de Barcelona es reunirà per acordar la reducció de tarifes.

Finalment, Generalitat i Estat han segellat l’acord i el descompte s’aplicarà a tot el sistema tarifari integrat de l’àrea metropolitana a partir de l’1 d’abril. Es rebaixarà el preu del bitllet senzill del servei de rodalia que gestiona Renfe i també el de totes les targetes de les sis zones del sistema tarifari integrat, que inclouen trens, autobusos, metro i tramvia. Pel que fa a les targetes d’una zona, la T-10 costarà uns 7,85 € (enlloc dels 8,25 € actuals), la T-50/30 tindrà un cost d’uns 31,80 € (enlloc de 33,50 €) i la T-Mes, d’uns 48,50€ (en lloc de 51€).

Mesures per a l’estalvi energètic

L’executiu central va impulsar la rebaixa del 5% del preu del bitllet en els trens de mitja i curta distància amb l’objectiu d’afavorir l’ús del transport públic i conjuntament amb el paquet de mesures per a l’estalvi energètic, aprovat el 4 de març. Després de l’anunci, la Generalitat ja va criticar la mesura, i va advertir que no podia assumir aquesta despesa.