JORDI MARTÍ, president del Grup Municipal del PSC "El que no pot ser és que sigui al contrari del que passa amb el metro, del que passa amb l'autobús. A més, ús no pot ser que sigui més car." ÓSCAR RAMÍREZ, regidor del Grup Municipal del PP "La solució no implica incrementar els preus de cop en més del doble, ni fer que els usuaris es comprin una bici... com proposava el regidor de Mobilitat." RICARD GOMÀ, president del Grup Municipal d'ICV-EUiA "Tinc el convenciment que CiU no ha cregut mai en el Bicing, ni com a servei públic ni com a peça clau de la mobilitat sostenible." JOAN LAPORTA, portaveu del Grup Municipal d'ERC+Rcat+Dcat "La nostra proposta és una proposta de canvi estructural, no un canvi de tarifes sinó també de bicicletes i de sistema operatiu." EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat "A partir d'aquí el govern municipal està disposat a seure i amb tots vostès i mirar de trobar unes tarifes finals més ben acceptades per tothom."
El Bicing ha estat un dels temes que ha centrat el debat del plenari del mes d’octubre. Tots els grups de l’oposició han mostrat el rebuig a la pujada de preus del servei que va anunciar el govern municipal per a 2013. Un increment del 116% que farà que els usuaris paguin per la tarifa plana 97 euros, el doble que ara.
Els grups municipals han instat el consistori que es replantegi el sistema tarifari perquè consideren que desincentiva l’ús de la bicicleta. PSC i PP hi han afegit que l’augment de preus castiga les persones que en fan més ús i han criticat que el govern hagi intentat tirar-ho endavant sense negociar amb la resta de formacions polítiques. Tots els partits, excepte CiU, que s’ha abstingut, han donat suport a una proposició del PSC que demana la retirada de l’increment de preus del Bicing.
El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, s’ha mostrat disposat a seure i trobar tarifes del Bicing més ben acceptades, redistribuint millor les factures “que paguem tots”, ha puntualitzat.