Es preparen per passar a l'acció. Ja són gairebé dues-centes persones i asseguren que la superilla ha estat un fracàs. Reclamen a l'Ajuntament que abandoni la prova pilot i, si no, avisen que hi haurà mobilitzacions: JORDI CAMPINS, portaveu de la Plataforma d'Afectats per la Superilla "La majoria de veïns estan molt descontents i es consideren agreujats amb aquesta superilla i que ens demanen començar a fer accions al carrer. Accions, lògicament, com tallar carrers i etcètera, les clàssiques. I estem en aquesta situació, que ben aviat començarem aquesta nova fase." El malestar veïnal és evident. I els comerciants de la zona també se sumen a la protesta. Els principals impulsors d'aquesta campanya contra la superilla són els tallers i els concessionaris de la zona. Asseguren, com molts altres comerciants, que, en aquests dos mesos, han vist caure les vendes en picat. NICO GAMÍNEZ, Motorcenter Barcelona "Nos han restringido el tráfico, el acceso para nuestros clientes es complicadísmo, la gente que ya nos conoce le cuesta venir y para el que no nos conoce pues imposible llegar." LLUÍS BLÁZQUEZ, Barnacib Automoció "No han demanat ni opinions ni informacions ni res, només han fet com en una dictadura, han dit s'implanta i ja està." Activitats com la d'aquesta escola de disseny s'han apropiat ara dels carrers de la superilla. A banda d'això, però, els espais alliberats han quedat més aviat deserts. Costa trobar veïns a favor de la iniciativa: "Ara trigo més a anar al treball perquè ens obliguen a anar per carrers en què hi ha més cotxes en hores punta." "Que me expliquen qué es esto. ¿Es un parque, algo abstracto? Es que no sé qué es." "Aquí no hi ha res, aquí ja ho veus, i si véns un dissabte o un diumenge encara pitjor, et fot fins i tot por anar pel carrer." "Yo estoy de acuerdo porque tengo niños, vamos al colegio aquí a tres calles, podemos ir caminando perfectamente, hay menos tráfico..." Dissabte la superilla farà dos mesos. De moment, l'Ajuntament no en farà balanç.

Les principals reclamacions

A banda de desinstal·lar la superilla, la plataforma es queixa del trànsit excessiu que es genera en els carrers que es troben al límit de la zona pacificada, especialment al de Tànger i Pallars. També reclamen que el sentit de circulació dels vehicles dins de la zona es faci en línia recta i no amb el bucle actual que, diuen, afecta especialment els comerços. Després d’una reunió amb l’Ajuntament la PASP9 assegura que els tècnics estan disposats a canviar algunes coses, com la presència del transport públic dins de la superilla, però creuen que no és suficient.

Primeres accions

La plataforma té clar que sí no s’escolten les seves reclamacions es veuran obligats a tallar alguns carrers com a mesura de protesta. Els veïns no estan d’acord amb la manera en la qual s’ha instaurat la superilla i no pararan, diuen, fins que es repensi de dalt a baix. Per una altra banda també saben que el consistori no té cap intenció de desfer el camí iniciat al Poblenou i que la superilla simbolitza l’inici d’un nou model de ciutat. Conscients d’això algunes associacions de veïns que en un futur hauran d’acollir una superilla, com per exemple l’Eixample, estan demanant consells a la plataforma del Poblenou per saber com afectarà al barri l’arribada de la nova zona pacificada.