Entrem a l'estació de Casa de l'Aigua i ho fem amb un tren sense conductor. És la novetat de la Línia 11 del metro, que des d'avui incorpora la conducció automàtica en quatre de les cinc estacions que té. Durant els últims tres mesos s'han fet les proves de funcionament per comprovar el sistema. Abans, aquest estiu, es va completar la instal·lació de mampares per separar l'andana de la via, requisit necessari per a la conducció automàtica. Per adaptar la línia al nou sistema sense conductor s'ha instal·lat una tecnologia específica que transmet dades dels trens al centre de control que és qui dóna totes les ordres. La inversió de tot el procés és d'un milió i mig d'euros. MANEL NADAL, secretari de Mobilitat "A Catalunya i a Barcelona ja tenim dues línies automàtiques. Som la xarxa de metro que té més línies automàtiques en funcionament. Que fan guanyar eficiència, freqüència i seguretat als usuaris". La intervenció dels conductors és encara necessària per fer l'últim tram de recorregut des de Casa de l'Aigua fins a Trinitat Nova. En aquesta estació, que comparteix andanes amb la Línia 4, no s'instal·laran mampares i ara es fan proves amb uns sensors que detecten intrusions a la via. La conducció automàtica serà possible a tota la línia al febrer.