Passaven pocs minuts de les cinc de la tarda quan la víctima va travessar l'avinguda i un autobús de la línia 32 la va envestir. La noia va morir a l'acte. La Guàrdia Urbana, que continua investigant els fets, ha confirmat que la prova d'alcoholèmia que es va practicar al conductor del bus ha donat negatiu i que la víctima no va creuar pel pas de vianants. Malgrat que tot apunta que es tracta d'una imprudència, els veïns ens han explicat que en aquesta avinguda sovint hi ha ensurts de trànsit per la distribució dels carrils. N'hi ha dos de pujada on poden circular tots els vehicles i un de baixada que és exclusiu per als autobusos i els taxis. Els veïns denuncien que, en aquest carril, els busos excedeixen la velocitat. QUIM LINARES, membre de l'AV Guinardó "Hi ha una problemàtica amb la velocitat dels autobusos. A Verge de Montserrat considerem que baixen molt ràpid." DAVID SÁNCHEZ, veí "La gent d'aquí sabem que no baixen lentament, que baixen follats, perquè no tenen més parades." La situació s'agreuja perquè és un punt on força gent s'atreveix a travessar pel mig del carrer. MONTSE ROCA, comerciant "Tothom que creua no passa pel semàfor. És una constant. Si t'atures una estona, en veuràs cada cinc minuts." No és l'única via amb aquesta distribució de carrils. A Doctor Pi i Molist, per exemple, també hi ha un carril exclusiu de bus i taxi en sentit contrari a la resta. Segons TMB, això facilita que les rutes dels autobusos siguin més rectes i sempre se senyalitza.
La Guàrdia Urbana ha confirmat que la prova d’alcoholèmia que es va practicar al conductor de l’autobús ha donat negatiu. Tot i que la investigació de l’accident es manté oberta, el cos policial apunta que la víctima no va travessar pel pas de vianants amb semàfor que hi ha a prop del passatge dels Garrofers, el punt on es va produir el xoc mortal.
Tot i que es tractaria d’una imprudència per part de la víctima, els veïns diuen que en aquesta via sovint hi ha ensurts de trànsit a causa de l’excés de velocitat dels autobusos. “El carrer fa baixada i tenen poques parades fins al carrer dels Periodistes, amb la qual cosa circulen molt ràpid”, ha afirmat Lluís Sánchez, veí de la zona. Des de l’Associació de Veïns del Guinardó també denuncien aquesta situació. “Hi ha una problemàtica amb la velocitat dels autobusos perquè és excessiva”, ha confirmat Quim Linares, membre de l’entitat.
En aquest tram de l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat hi ha dos carrils de pujada, on poden circular tots els vehicles, i un carril de baixada que és exclusiu per als autobusos i taxis. Un senyal viari alerta els vianants d’aquesta situació. Tanmateix, si algú s’hi atura una estona, es pot comprovar com diversos vianants cometen imprudències i no creuen pel pas senyalitzat.
Segons TMB, hi ha diversos carrers a Barcelona que tenen aquesta distribució de carrils amb un d’exclusiu per al bus que va en sentit contrari a la resta del trànsit. Alguns exemples serien Doctor Pi i Molist, Príncep d’Astúries i trams de Felip II o avinguda de Madrid. Això s’aplica per fer que els recorreguts dels busos siguin més rectes.