La Línia 9 del metro s'acabarà amb recursos públics i sense concessions. Aquesta és la prioritat del govern, que avui ha negat que hagi pres cap decisió sobre la privatització de l'obra. Ara bé, conscient que acabar l'L9 amb inversió pública serà una tasca lenta, la Generalitat no descarta estudiar altres vies per anar més de pressa a connectar el centre de la ciutat amb els dos extrems de la línia. ARTUR MAS, president de la Generalitat "Passaran anys per fer aquest tram central, si d'aquí a allà surten idees noves ja en parlarem." Ara per ara el tram comprès entre la Zona Universitària i la T1 ja es troba en fase de proves i segons ha assegurat el president Artur Mas, entrarà en funcionament el primer trimestre de 2016. El que no té data encara és la posada en funcionament del ramal de la Zona Franca i enllestir tot el tram central. Una obra que, ara per ara, no té pressupost disponible i que, per tant, serà lenta. "Una vegada hàgim arribat a la T1 per completar l'L9 falten 1.300 milions d'euros, és a dir, de tot menys calderilla." El que sí que serà una realitat en un futur més proper serà la T-Mobilitat, el nou títol de transport que oferirà als usuaris una tarifa adaptada a l'ús que se'n faci. El govern preveu que estigui en funcionament el primer semestre de l'any que ve, coincidint amb el MWC. De moment, en aquests propers mesos, se'n faran les primeres proves pilot per comprovar com funciona el nou sistema.

El govern de la Generalitat no ha pres cap decisió sobre una possible privatització de les obres de l’L9 per tal de finalitzar la construcció d’aquesta infraestructura. Però Artur Mas ha volgut deixar clar aquest dimarts que “la prioritat és acabar les obres amb inversió pública”. Això, segons ha admès el president català, suposarà alentir la construcció dels trams pendents d’aquesta línia, “sobretot el central”, perquè per fer-ho “falten 1.300 milions d’euros, és a dir, de tot menys moneda menuda”. Per això, tot i que descarta per ara la privatització, Artur Mas no renuncia a “estudiar altres vies” per tenir enllestida la línia abans.

El govern es compromet que el tram que enllaça la Zona Universitària amb la T1, ja en fase de proves, entri en funcionament el primer trimestre de 2016, coincidint amb el Mobile World Congress. De fet, fa uns dies va visitar-lo el president del GSMA, John Hoffman, que va poder comprovar de primera mà com serà la connexió de l’aeroport amb el recinte firal de Gran Via. Un cop això sigui una realitat, quedarà pendent la posada en marxa del ramal de la Zona Franca i enllestir tot el tram central que recorre la part alta de la ciutat.

La T-Mobilitat, a punt el 2016

La T-Mobilitat, el nou títol de transport que oferirà als usuaris una tarifa adaptada a l’ús que se’n faci, estarà a ple rendiment el primer semestre de l’any que ve, també amb l’horitzó del MWC, segons ha informat també Mas. De moment, en aquests propers mesos, se’n faran les primeres proves pilot per comprovar com funciona el nou sistema.