Cada dia es produeixen més de 145.000 desplaçaments en bici a Barcelona. La xifra és significativament més alta que el 2007, quan se’n comptabilitzaven unes 86.000. És clar, doncs, que cada vegada més barcelonins s’han decantat cap a aquesta forma de mobilitat i en part ha estat per la irrupció del Bicing, que justament ha arribat al desè any de vida. De fet, gairebé una quarta part dels desplaçaments en bici diaris es fan amb aquest sistema de transport públic.
La bici és una alternativa de transport per als ciutadans, però també una finestra d’oportunitat per fer negoci. Segons un estudi de la UOC, l’impacte del sector en l’economia catalana és de 1.300 milions d’euros l’any i al conjunt estatal genera 650.000 llocs de feina. La dinàmica a l’alça s’ha notat també a la ciutat, on “s’han duplicat o triplicat les botigues taller perquè la gent ha vist que és un nínxol de negoci fàcil“, assegura Pau Foguet, encarregat de Castells Bicicleta. I no s’espera pas que el sector s’estanqui sinó tot el contrari. Xavi Prat, president de la cooperativa Biciclot, vaticina un increment del “canvi modal del vehicle privat cap a la bici” quan entri en vigor el veto als cotxes de més de 20 anys i, per tant, més contaminants a l’àrea metropolitana de Barcelona.