Tram central de l'L9

El tram central de l’L9, que connecta la Sagrera amb la Zona Universitària, entrarà en funcionament de manera progressiva a partir del 2022. L’objectiu és que la línia estigui acabada el 2025, de manera que els dos ramals que ja estan en funcionament quedaran units: la branca nord, inaugurada el 2009, i la de l’aeroport, que va obrir-se el 2016.

Les obres pendents tenen un cost de 1.127 milions d’euros, que el govern vol finançar, en part, amb un crèdit europeu, i la resta amb dotacions pressupostàries. El Departament de Territori i Sostenibilitat ja va avançar al febrer que demanaria un préstec al Banc Europeu d’Inversions, i aquest dilluns ha confirmat que s’han sol·licitat 740 milions d’euros. Segons el conseller, Damià Calvet, l’entitat ja hi ha donat la “conformitat tècnica”. Ara caldrà, també, el vistiplau del Govern espanyol. Calvet ha explicat que els diners s’hauran de tornar en 30 anys i que en tenen set de carència. No ha concretat, però, el tipus d’interès, que ha dit que serà “a determinar, òbviament, pel banc”.

El tram central de l’L9 està format per 11 estacions. Calvet ha assegurat que tant aquesta línia com l’L10 són “un dels principals reptes del departament”. Un cop completada, el metro farà més de 40 quilòmetres de recorregut.

Recorregut de l'L9