Avui l'estació de metro del Carmel està tancada, però demà a les cinc del matí tornarà a estar en funcionament després de tres setmanes fora de servei. El tram afectat ha estat el comprès entre les estacions de Vall d'Hebron i d'Horta. S'han millorat les instal·lacions que permeten el canvi de vies dels combois. Els veïns ja n'esperaven la reobertura. Gemma Serradell "Estem contents perque necessitem el metro perque per poguer-nos moure és necessari." Catalina Martín "Hacía mucha falta aquí en el barrio, hay mucha gente que no tiene otro medio." Jordi Soto "La gente mayor, los que vamos a trabajar fuera, nos hace falta." José López "Ya lo vamos a tener y seguimos lo normal: la comoidad y la rapidez. Muy bien, muy contento de que vuelva." Durant aquest temps s'ha habilitat un servei d'autobusos especials per cobrir el tram afectat, però molts dels veïns es queixen que aquests no arribaven a la part alta del barri. Beatriz Falcón "El bus llançadera és desvia abans o sigui, cobreix una mica les necessitats del Carmel, de les sortides que estan més abaix, i no cobreix les necessitats de les sortides que estan més amunt, amb la qual cosa realment la gent que més ens pot afectar la pujada doncs és desvia abans i no ens apropa fins a casa." "L'estiu també s'ha aprofitat per fer millores en les instal·lacions de part de la Línia 2 així com també, d'aquesta Línia 9/10. En aquest cas, les intervencions han estat tant a l'estació de la Sagrera com just aquí a la bifurcació del Bon Pastor. Us ho ha explicat des del barri del Bon Pastor, Manu Real."

Aquest dilluns, la Línia 5 torna a circular fins a l’estació de la Vall d’Hebron, després de 20 dies tallada a Horta per obres de millora a les vies. La connexió amb les estacions del Carmel, el Coll-la Teixonera i la Vall d’Hebron deixa de fer-se, doncs, amb el bus alternatiu que ha funcionat aquests dies, les parades del qual no acabaven de satisfer alguns usuaris.

El mes d’abril, després del descarrilament d’un tren, TMB ja va substituir un canvi d’agulles en aquest punt. Ara es tractava de completar la renovació dels aparells de via ubicats a l’entrada i sortida de l’estació final de la línia, els que permeten el canvi de via dels combois. Les obres van començar el 10 d’agost i han quedat enllestides aquest cap de setmana.

El tram suspès ha estat cobert amb una línia especial d’aubusos, a més de la 19, que té un recorregut similar. El servei alternatiu no ha satisfet tots els usuaris, ja que, en el cas de l’estació del Coll-la Teixonera, la parada quedava a mig camí entre les dues sortides del metro. Això obligava a caminar per forts pendents durant 20 minuts per arribar al Parc de la Creueta del Coll, indret molt habitat durant l’estiu per les famílies que hi passen el dia remullant-se al llac.

Aquesta obra no ha estat l’única que ha afectat la circulació de la xarxa de metro aquest estiu. Durant l’agost, també hi ha hagut talls parcials en les línies de metro 2, 9 i 10, igualment per treballs de manteniment. A hores d’ara, totes aquestes línies ja funcionen en normalitat.