Tota l’L3 del metro funciona íntegrament amb els nous trens de la sèrie 7000. Aquest divendres TMB ha posat en servei l’últim dels 26 combois nous d’aquesta línia, que se sumen als 24 de la sèrie 8000 que funcionen a l’L1. En total 50 trens nous que representen la comanda més important que s’ha fet mai al metro, i que es va avançar per poder retirar de la circulació els combois que encara tenien algun element d’amiant. Tot i que aquest últim tren s’ha estrenat ara, l’últim tren amb amiant es va retirar fa mesos, l’octubre del 2024 a l’L1.
Trens més eficients energèticament i més accessibles
En total, els nous trens que ja funcionen a l’L3 i l’L1 han suposat una inversió de prop de 319 milions d’euros. Són més lleugers, consumeixen un 15 % menys d’energia que els antics, són més fiables tècnicament i tenen un manteniment més fàcil. En el cas de l’L3 han substituït les sèries 2000 i 3000 i, en el cas de l’L1, han reemplaçat les unitats de la sèrie 4000.
Pel que fa als usuaris, els nous trens tenen una pantalla digital que ofereix molta més informació i més clara. Es pot veure el recorregut de la línia i com s’avança per les estacions, i també on són les sortides que hi ha, les correspondències, la direcció de les escales i els ascensors, i informen de les incidències al servei. A més, disposen de càmeres de videovigilància per veure que passa a l’interior dels combois en temps real i incorporen ports USB per carregar els mòbils.
