Tot i que Barcelona ha emès un avís preventiu per contaminació atmosfèrica aquest dimecres, Janet Sanz ha assegurat que la situació de Barcelona és molt diferent a la de Madrid perquè “aquest 2016 només s’ha superat el límit de 180 µg/m³ dues vegades”. Per això ha assegurat que “el mètode més efectiu” per restringir la circulació de vehicles a motor dins de la ciutat és el que etiqueta els cotxes segons el nivell d’emissions: “Volem distingir quin és el vehicle que contamina del que no contamina”, ha sentenciat.

En aquest sentit, ha valorat que el sistema adoptat pel consistori madrileny (que regula l’accés al centre del municipi segons si el número de la matrícula és parell o senar) és només “bona solució quan no hi ha etiquetes”. Janet Sanz també ha reiterat que Barcelona necessita fer mesures “estructurals” per reduir l’ús del transport privat, mentre la DGT reparteix totes les etiquetes.

La bonança meteorològica dels últims dies ha fet disparar els nivells de contaminació. Aquí a Barcelona s’ha activat el preavís per contaminació atmosfèrica. Aquest dijous es podria veure clarament una boira fruit de la contaminació. De moment, l’Ajuntament es limita a fer recomanacions, bàsicament limitar al màxim l’ús del cotxe, i prioritzar el transport públic. En principi el preavís es mantindrà fins dissabte.