
Aquesta setmana comencen les obres de la futura estació de Campus Nord de l’L9 del metro. La nova infraestructura s’ubicarà en la cruïlla entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Sola-Morales i Rubió, al barri de Pedralbes. Una actuació que s’inclou dins la partida pressupostada de 925 milions d’euros amb què el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té previst completar el tram central del l’L9 i l’L10. Aquesta inversió permetrà incrementar la demanda d’usuaris anuals, i passar dels 27 milions anuals als 113 milions de previstos.
Es reprenen els treballs a l’estació de Campus Nord
En el seu moment, la Generalitat ja va actuar en una part dels serveis afectats per construir la futura estació de Campus Nord. Ara es reprenen els treballs, amb l’inici dels preparatius per executar les pantalles i excavar el pou de l’estació.
En concret, durant els primers mesos, es duran a terme les tasques d’implantació de l’obra i es desviaran la resta de serveis afectats. També s’instal·laran les proteccions acústiques i s’executaran el micropilots i les excavacions, així com l’auscultació del terreny.


El pou de l’estació de Manuel Girona s’iniciarà aquest 2025
Durant aquest 2025, s’iniciaran també els treballs per construir el pou de l’estació de Manuel Girona i de l’estructura interior de la de Guinardó i l’Hospital de Sant Pau. Actualment, s’està treballant a Mandri, Sarrià, plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit del macropou de la Sagrera.
Paral·lelament, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre la plaça de Maragall i la de Lesseps. La tuneladora del tram central és actualment a Mandri, fent tasques de manteniment i posada a punt per encarar el tram pendent fins a Gràcia. En fases posteriors, s’executaran les pantalles i s’excavarà el pou de l’estació, que tindrà 55 metres de profunditat i 26 metres de diàmetre.