El 19 d’octubre, a primera hora del matí, una fuita d’aigua va deixar sense servei part de l’L9 sud i l’L10. S’havia produït al túnel que uneix les estacions d’Europa – Fira i Can Tries-Gornal. La incidència va durar algunes hores i un cop es va solucionar els combois de metro van tornar a funcionar. Ara bé, en el punt on hi va haver la fuita, encara no s’ha tornat a la normalitat. I d’això ja en fa gairebé 10 dies. Què és el que ha passat exactament?

Caldrà injectar morter des de la superfície

Segons el Departament de Territori, de qui depenen les obres, la fuita es va produir entre les juntes de les pantalles que recobreixen el túnel. L’aigua s’hi va començar a filtrar i es van fer tasques d’impermeabilització. Ara, a més, s’està construint un petit mur adossat. Quan acabin aquests treballs caldrà fer injeccions de morter des de la superfície. Ningú —ni TMB ni el Departament de Territori— dona una data per finalitzar els treballs. Però tot apunta que anirà per llarg. Sobretot, veient els cartells que s’han penjat a les estacions, on es pot llegir que les obres s’allargaran “fins a la solució de l’avaria”.

Els usuaris han de canviar de tren per continuar el recorregut

Ara mateix el servei els trens de l’L9 sud s’aturen a l’estació Can Tries-Gornal. Per continuar el viatge, els usuaris han de canviar de tren —a la mateixa andana si es va en direcció Aeroport, i a l’altra, si la destinació és Barcelona. TMB informa de totes les alternatives que tenen els usuaris.

Tant des de TMB com des del Departament de Territori, asseguren que les afectacions per als usuaris són mínimes i que a més no es tracta d’una línia massa concorreguda.

Ara bé, la situació no agrada als afectats i alguns usuaris se n’han fet ressò a Twitter. Un d’ells, ha documentat amb imatges i fotografies tot el que s’ha trobat al llarg del recorregut en metro.

De moment, haurà de continuar tenint paciència perquè les obres no tenen data de finalització.