Iberia ha difós un comunicat en el qual explica que a la majoria de clients se’ls ha reubicat en altres vols de la companyia i altres línies aèries amb què s’han aconseguit acords de protecció dels clients. Tant companyies espanyoles com europees, americanes o orientals, reubicaran els viatgers en vols per al mateix dia, l’anterior o el posterior.

Entre els països més afectats a Europa es troben Itàlia, França, Alemanya, el Regne Unit, Portugal, Suïssa i Holanda. Pel que fa als viatges de gran radi, els més afectats són els que van als EUA, Colòmbia i l’Argentina. Per als clients a qui se’ls ha cancel·lat un vol i que no desitgin viatjar, o si no els agrada l’alternativa que els ofereix la companyia, Iberia els reemborsarà el bitllet. L’aerolínia ha reforçat els centres d’atenció al client i ha obert un número de telèfon especial per agilitzar consultes relatives a la vaga, el 902 100 988.

El motiu que ha provocat aquesta vaga de SEPLA (el sindicat de pilots) és la posada en marxa d’Iberia Express, una companyia de baix cost filial d’Iberia, que es va crear el mes d’octubre i que entrarà en funcionament el març de 2012 en rutes de curt i mig radi. Els pilots s’oposen a la creació d’aquesta nova aerolínia. Iberia, en canvi, afirma que compleix amb tots els compromisos adquirits amb els treballadors, i que la creació de la companyia de baix cost no és negociable. La companyia, a més, recorda que prèviament ha dit que cap treballador no perdrà la feina o veurà empitjorades les condicions de treball.