La ciutadania entoma la normativa sobre els cotxes anteriors a l’any 1997, que a partir del 2019 ja no podran circular entre setmana a la ciutat de Barcelona ni tampoc a 40 municipis de l’àrea metropolitana. Hi ha qui recela de la iniciativa i es resigna a haver de buscar un recanvi, mentre que altra gent aprofitarà la data per donar-lo per amortitzat i abandonar el vehicle privat. “Se suposa que el que haurem de fer és canviar de cotxe, lògicament”, ha explicat a betevé Jordi Cases, que ha reconegut que valorarà “si és necessari adquirir un segon cotxe”, ja que ja en té un de més nou que, de moment, no es veurà afectat per la normativa. Molt diferent és la situació d’un altre conductor consultat, que assegura que mentre duri la crisi no podrà comprar un altre vehicle.

Els conductors que no poden prescindir del vehicle privat ja rumien en el substitut del cotxe que hauran d’abandonar i, en general, no els convencen els avantatges de què gaudiran en el transport públic. Si el desballesten, podran optar a una targeta verda metropolitana gratuïta durant tres anys. “El transport públic no està a l’altura del que li pertocaria a Barcelona”, afirma Cases.

Altres usuaris veuen bé la iniciativa i, quan els arribi el moment, donaran per amortitzat el cotxe i la seva dependència del vehicle privat. “A viure amb el metro”, ha manifestat Jaume Palomar. Per la seva banda, Pedro Ramos té la sort que només fa servir la seva furgoneta els caps de setmana, de manera que la podrà seguir utilitzant amb la posada en vigor de la normativa. Tot i així, està disposat a donar-la de baixa, però demana que se’l bonifiqui d’alguna manera: “Si el deixo de bon grat per haver d’utilitzar busos o metros, que em beneficiïn amb alguna cosa.”